CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 00:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Auf die suche nach Römerglas. VIII-MMXVII.
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017 08:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Wintrich.


Afbeelding
Weinrömer.


-Die Gisela?
Nee die gibt nichts weg, aber Bobby der schenkt alles weg...
Sammeln sie gläser? Vroeg ze nog.
In het souvenierswinkeltje te Beilstein lag onze laatste hoop voor het vinden van het gezochte Römerglas.
-Kommen sie morgen zurück, dann habe ik vielleicht etwas.



Afbeelding
Het gezochte weinrömer. Foto 2016 Beilstein.



We zijn geen echte verzamelaars, helemaal niet, net als iedereen zien we wel graag leuke dingen, het tegendeel zou raar zijn.
Niet specifiek een genre of periode, gewoon mooi is al goed.
Af en toe komen we ergens een object tegen, met de nadruk op af en toe, dat perfect in onze pronkkast zou passen.
Naast de kleikop gemaakt door onze zoon ergens in de eighties, of het schelpenmannetje uit de noordzee van dezelfde periode.
Of naast het glas van Les chevaliers du XXe siècle bijvoorbeeld. Pure kitsch deze keer!
Aangezien ik altijd een reden moet hebben om ergens naartoe te gaan en regelmatig dat zinnetje terug ter sprake komt:
-Weet je nog aan de Moezel dat mooie glas waaruit ik een riesling dronk?
Wetende dat er aan de Moezel enkele motorhomevrienden gaan komen...



Afbeelding
Homemade trike.



Hier staan we dan in Wintrich aan de Moezel, een plaats door ons nog niet bezocht.
Voor een kleine prijs all inclusive min of meer, waterinname bijvoorbeeld, maar daar malen we niet om.
10 cent en je bent aan je dagelijkse tien-liter-oefeningen bezig.
We vinden een plaatsje op het veld toegekend voor de motorhomers met hondjes, de plaatsen aan de ingang waren bezet voor een evenement.
Een trike bike treffen stond geprogrammeerd dit weekend, je kent ze wel, de motoren dat je ergens tussen een tweewieler en een vierwieler kan catalogeren.
Noch vis noch vlees naar mijn mening, maar stoer van uitzicht.
De meerderheid zestigplussers, bandana, sikje, tattoos, leren pakje met frulletjes aan, metalen sierknopjes en badges...buikje.
Sommigen heel fout zonder het te weten...Village People-achtig...hylarisch!
Enfin iedere zijn pleziertje, ik op mijn veldje, zij op hun stek met tent of caravannetje, bbq en de hele reutemeteut om 's nachts hevy metal door de lucht te jagen...
Dit beloofd!



Afbeelding
Het zonnetje?



Vanuit de camperplaats is het dorpje nauwelijks een steenworp verwijderd, veel animo is er niet, het is eerder zoeken naar iets.
De superette vormt één van de hoogtepunten, we maken meteen een lijstje over hetgeen we zouden kunnen missen...



Afbeelding
Trosjes riesling.



...gelukkig levert het beoefenen van het zoeken iets op, wat voor het één banaal is kan voor iemand anders ontzettend boeiend zijn.
Vooral aan de Moezel heb je dorpen waar er weinig of gene fuck te beleven valt, je wordt letterlijk gedwongen om een tros druiven tegen de gevel van een Duits dorp geweldig pittoresk te vinden.
Uiteraard is dat beeldspraak, de rust van deze dorpen dwingen je tot enige creativiteit, wandelen, fietsen en praten....
Samen dingen mooi vinden, het grondig oneens zijn maar dat doen we liever thuis...of stilzwijgend eens zijn...hier is het gedwongen relaxen!



Afbeelding
Herrgott?



Een lehrpfad behoord hier ook begot tot de mogelijkheden.
We leren over de Riesling, die is fein, rassig und elegant.
De Müller Thurgau geeft ons genuss.
De Wießer Burgunder is pikant.
Blauer Spätburgunder duft nach roten früchten
....
verdorie, hoe kennen ze Liliane?
De via dolorosa laten we voor wat het is...



Afbeelding
Steegje in Wintrich.


In het plaatselijke museum leert onze boeredochtere mij alles over " de wanmolen" en andere toestellen...ik geef toe, Wintrich heeft ons dit weekend verrast.
Bovenal een leuk gezelschap en prettig gestoorde avonden.
De trikers?
Brave jongens! Of moet ik schrijven pseudo-stoeren, ondanks hun feesttent, hevy metal... en bbq hebben wij er totaal geen last van gehad! Volgens mij zijn ze voor ons hun bed ingekropen.



Afbeelding
Zicht op Minheim.



Wat er niet mag ontbreken zijn de fietstochten stroom op of stroomafwaarts.
Beide zijn een must do, Neumagen-Dhron of Bernkastel-Kues liggen even ver, het plezier evenredig.



Ernst.



Afscheid nemen. Inpakken en wegwezen. Nu is het enkel aan ons.
De queeste in Bernkastel leverde niets op, Parcifal en Odysseus hadden het volgens mij makkelijker in hun zoektocht...
Ernst is de bestemming in plaats van Saarburg, Luxemburg stad of Koblenz.
De keuze hangt van verschillende factoren af, tijd is geen probleem.
Weersvoorspelling, genoeg linnen bij hebben en de stand van de maan spelen een rol...en het glas natuurlijk.



Afbeelding
Deel ( erker ) van het ehemalige Hofhaus der Winneburger.



In Ernst staan we op de camperplaats van de Mosella Schinkenstube.
De naam alleen al maakt mij gelukkig.
We kunnen hier genieten van verschiedene wurstsorten, vers versneden "metzgereitoestanden" en wärme gerichte.
We hoeven hier enkel de straat over te steken en we hebben onze maaltijd, rindergoulasch met spirelli was het tagesmenu.
Recht over ons der Bäcker waar wij uiteraard ein Franse baguette kopen...nee, ik ben niet zo voor zware rogge of zuurdesembrood...
Rindergoulasch mit baguette, geen culinaire hoogstand aber man hat gegessen!
Oh ja... de Ehemalige Hofhaus dus, uit de 16e eeuw. Fachwerkhaus bestaande uit drie woningen und sehr malerisch.
Dit maakt deel uit van de historische rundgang dat we hier in Ernst kunnen afhaspelen in alle rust.



Afbeelding
Beilstein mit burgruine und ehemalige kloster.



We fietsen door Bruttig Fankel wat ik iedereen ten zeerste wil aanraden.
Pittoresk als Bernkastel, idyllisch als Cochem en lieflijk als Pünderich an der Mosel.
Aber Beilstein spant de kroon qua "Romantiek".
Met voorsprong geniet dit kleine oord mijn voorkeur...



Afbeelding
Café / Bistro "Burgkeller" te Beilstein.



Neen, ze geeft geen duimbreed toe na mijn opmerking dat ze prachtige römerglazen heeft en de vraag of we een daarvan konden kopen.
Sie sind einmalig hergestellt, voegt ze eraan toe.
We bestellen ein Bittburg und ein trocken weißwein.
Dat laatste kregen we in een gewone römerglas geschonken, terwijl op de andere tafels...
Zou ze nu echt gedacht hebben dat we...NEE...toch?


Bedankt voor het lezen,
Liliane en franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 8 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling