CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 17:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2019 - ons tweede jaar met de Mobilhome
BerichtGeplaatst: 06 apr 2019 07:02 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2018 14:16
Berichten: 110
Hier zou ik een post willen beginnen, geen reisverslag van één bepaalde plaats maar van ons tweede jaar met de MH.
Ik zal het hier dan ook na iedere uitje aanvullen.
Eigenlijk een beetje aangestuurd door een post hier ergens anders van "wie is er wachtende op zijn nieuwe MH" van Gitarista.
Wij zijn dus niet wachtende op een nieuwe - we hebben een ferme jonge okkazie sinds april vorig jaar...(McLouis, Twid 22)
Maar ik zit wel een paar weken écht op hete kolen om er mee op pad te gaan. De laatste winterweekend ben ik hem al van stal gaan halen (hij staat geparkeerd in de hanger van een boer in de buurt) gewoon om alles (nog eens extra) te gaan kuisen van binnen en van buiten, een nieuw houdertje voor mij gsm gaan instaleren om google maps gemakkelijk te kunnen bedien vanuit de bestuurdersstoel). verse gasfles gaan kopen, de hulpbatterij es opgeladen met druppelteller, het droog "reserve" eten er al in gaan leggen: pasta, droge koekskes,...maar ook papieren zakdoekskes en de handdoeken, de bediening van de frigo en de vriezer zitten (her)lezen. Maw: ik kan niet wachten.

De planning voor dit jaar:
Maandag de 15de april gaan we er daan aan beginnen een weekje naar't zuiden, met France Passion vooral - doel is de Ardeche. Als we er niet geraken: tant pis, geraken we er wel, ook goed. Als de zon hier al schijnt gaat de sturm & drang er niet zijn om direkt veel kilometers te malen maar plan ik het van op't gemakske te gaan. Schijnt ze niet, zou ik wél wat langer doorrijden om dan wel zeker tot in de zon te raken. Met France Passion naast mij de route wat bepaald om wat fijne overnachtingsplaatsen aan te doen - maar daar zal ik nadien dan wel verslag van uitbrengen.

Daarna gaat hij effe twee weken op stal om 4 & 5 mei naar Houffalize/Achouffe te gaan: 't is Roc D'Ardenne (een mountainbikefestival te Houffalize) waar ik zowel zaterdag als zondag ga rijden. Camping au bout du monde.

11 - 12 mei gaan we naar ofwel 't zilvermeer in Mol of de Kalmthoutse heide.

18 - 19 mei Tournavaux/ Hautes Rivières, in de Franse Ardennen. Mountainbikeweekend alweer. Camping Tournavaux - vlak aan de mountainbikes

Daarna is er, door feestdagen, schoolfeest etc. etc. even een gat in de planning om 29 - 30 juni met oudste zoon en petekind naar Spa te trekken. Camping nog niet beslist, maar het is dan "Spa Summer Classic" op het circuit van Francochamps: raceauto's uit verschillende categorieën van vroeger, old- & young-timers die te zien zijn in verschillende kortere (+/- 1uur) races. Inkom volledig gratis & overal toegang. Zeer de moeite, als ge iets met raceauto's hebt. Oorbescherming verplicht wel. :) Want louder than hell.

Van 20 tot 28 juli staan we dan aan zee, voor het kamp van de kinderen - en hebben de vrouw en ik wat rust overdag :-)

Daarna steken we direct door naar 't andere eind van't land, want einde juli is het "Foire de Libramont" - zowat het Rock Werchter maar van de landbouw en alles wat er mee te maken heeft; van veevoer over beestenkeuring (van kuikens tot grote stieren en alles er tussen), en de allernieuwste tracktors in alle maten en kleuren en een massa eetstandjes - van varken aan't spit tot artisanaal ijs. Ideaal dagje uit met kleine of grote kinderen. AMaandag en dinsdag ansluitend is het dit jaar "Demo Fôret", van dezelde organisatie - maar over Bosbouwmachines. Ook spek naar de bek van onze klein mannen. En naar die van mij. Overnachten gaan we dan iedere keer doen bij vrienden in de streek rond Bastogne.

Nog in te plannen voor half augustus - om mijn groot verlof af te sluiten
* Tripje met eigen kind & petekind naar Camping Quellengrund in Zwarte woud. (vier dagen)

De reden waarom we nog niet te happig zijn om echt lang en écht ver te rijden zijn de kinderen... áls ze iets voorhebben als ze zo jong zijn ( 3 & 5 jaar) ga ik er echt niet zo graag in pakweg spanje of italië mee naar de kliniek. Ze kunnen overal iets voorhebben natuurlijk, maar ik druk me dan toch liever uit in een taal die ik wat ken. Zo een uitjes zijn dus voor de komende jaren.

Wa peisde gijlie?

_________________
McLouis Twid 22


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 19 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: loupe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling