CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 21:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 17.09 tot 06.10.2019: 2.224 km Rustvakantie in Z-Frankrijk
BerichtGeplaatst: 20 okt 2019 22:59 
Online
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39487
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,

Na onze grote maar toch ook enigszins vermoeiende trip van afgelopen zomer naar het Noorden, wilden we eigenlijk nog een korte en rustige relax-vakantie naar het Zuiden. Waarschijnlijk begint de leeftijd ons meer parten te spelen, want we stelden iets voor ons zeer ongebruikelijk voorop: zo weinig mogelijk rondtrekken, en verblijven op camping(s).

Ook mijn verslag hierover ziet er anders uit dan gewoonlijk - 't is nu bondig genoeg om het hier te kunnen zetten. Wie evenwel toch graag de PDF-versie ontvangt, met daarin een veel aangenamer lay-out die veel makkelijker leest, scheermafdrukken van de gps met de gereden trajekten, en méér foto's (met telkens een onderschrift wàt je juist ziet), die kan me nog altijd een pb zenden met daarin een mailadres naar hetwelk ik zo'n pdf als bijlage kan toezenden.

Ik ga dit hier brengen in een paar "schuifkes". Hieronder alvast het eerste, met een inleidingske:


VOORAF :

Wij :
Echtpaar voorbij de 70, wonende in de Antwerpse Kempen. Vanaf 1979 tot op heden (10.10.19) 525.600 km in 43 landen en 3.205 overnachtingen met onze drie opeenvolgende zwerfwagens (plus 5.328 km 19 overnachtingen in 2 landen met huurzwerfwagen) .

K W I B U S is de naam van onze huidige zwerfwagen. Omdat het een Kwiek Busje is – en tevens staat dat voor Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties !

Het is een door ons ingerichte minibus (dus ingeschreven als personenwagen) Mercedes Sprinter 315 CDI, uitvoering met middellange wielbasis (3.665 mm), hoog dak en rondom donkere ruiten met Common Rail Turbo Diesel 2,1 liter 150 pk en roetfilter (Euro4-personenwagens)

Over dit verslag :
• Dit verslag is een zeer bondige samenvatting van 20 dagen rusten in Zuid-Frankrijk met een erg compacte zwerfwagen. Bij onze eerdere reizen hebben we slechts zeer uitzonderlijk op campings of ingerichte zwerfwagenplaatsen overnacht, maar deze keer doen we dat anders: slechts 3 van de 19 nachten stonden we vrij. Nu was de bedoeling dus niet zozeer veel te bezoeken en te ervaren, maar wel om veel te rusten en te ontspannen, en dat hebben we dan ook volop gedaan!
• Het bevat onderlijnde plaatsnamen: dit zijn, in chronologische volgorde, de plaatsen en wegen die we aandeden. In combinatie met de GPS-schermafdrukken, met daarop de dagetappes afgebeeld in cyaan kleur, is de gevolgde route zo makkelijk terug te vinden. Let wel op: deze schermafbeeldingen zijn gemaakt met verschillende schalen, dus om een goede indruk te krijgen is het altijd nodig naar het afstandsbalkje te kijken dat steeds linksonder in die afbeelding staat.
• De GoogleMaps-links in de kadertjes bovenaan elke nieuwe etappe geven een pak meer gedetailleerde info over de route die we volgden. Deze zijn editeerbaar, je kunt er dus op inzoomen. Omwille van de beperkingen van GoogleMaps heb ik daarop hier en daar de effectief gereden route wat moeten “afronden”. Soms is GoogleMaps wat nukkig, en heb ik de etappe in twee kaarten moeten splitsen.
• De foto’s in dit verslag maakte ik zelf tijdens deze reis. Wat er verschijnt bij het openen van een vermelde koppeling is niet van mij. Verder doorklikken vanuit deze koppelingen loont wel vaak de moeite. In geval van taalkeuzemogelijkheden verwees ik steeds naar de meest geschikte van de talen Nederlands of Frans (soms de meest uitgebreide, soms de bondigste), maar je kunt van daaruit vaak opteren voor een andere taal. Bij het beëindigen van dit verslag werken al die koppelingen nog wel, maar hoe lang dit zo zal blijven duren hangt uiteraard niet van mij af.
• De vermelde prijzen waren geldig op het ogenblik van de betrokken bestedingen.
• We vertrokken zonder enige vaste planning. Behalve de Michelin National “Frankrijk”, 1:1.000.000, Nr. 792 (ISBN: 978-2-06-719978-1) en de Michelin Atlas Routier et Touristique “France”, 1:200.000 (ISBN: 978-2-06-720054-8), beide van 2015, namen we uit onze voorraad alleen maar een pak Groene Michelin gidsen mee, en ook nog wat info over campings.

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling