CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 10:28

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Baker man is baking bread...december 2019.
BerichtGeplaatst: 17 dec 2019 09:51 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35306
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Baker man is baking bread...



Afbeelding



Ik heb nog enkele bestemmingen uit mijn mouw kunnen schudden, bestemmingen die geschikt zijn voor een maandag tot zaterdag of zondag uitstap.
Midweek kan ook. Ik zeg maar wat, we hebben de tijd en nog...meer tijd.
Huizen en Harderwijk bijvoorbeeld, kennen we nog niet.
Als de trip te lang is, wat voor ons altijd van toepassing is, stoppen we tijdig.
Wijk en Aalburg is ook een onbekende voor ons en bruikbaar als tussenstop.
Amper een uurtje rijden en dan de handrem aantrekken.
Wijk en Aalburg is een verplichte halte indien men geïnteresseerd is in vestingstad Heusden.
De kleine vestingstad stond al jaren op mijn verlanglijstje, tot men opeens het overnachten daar verbood.
Heusden verdween naar de achtergrond.
Eveneens gebeurde dat met Harderwijk, de grote parking was een bouwwerf tijdens een van onze passages daar.
Plan B is Bunschoten-Spakenburg, Elburg en Kampen, waarschijnlijk de meest platgetreden steden in de buurt van de loop en monding van de IJssel.
Zo ontdekten we steden als Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem en Kampen, stuk voor stuk pareltjes tijdens het volgen van de rivier.

Eerlijk nu? We houden van de herfst en winterperiode.
Er is meer keuze om te gaan en staan waar we willen, er zal altijd wel een plaats zijn waar we ons kunnen tussen wringen. Naar den bakker!
Stressloos op pad!
We installeren ons voor de eerste nacht in Wijk en Aalburg op de binnenkoer van Bakker Gerard & Suus, samen zijn ze Bakkerij Hardeman zoals hun site verkondigd.
Gerard was afwezig op dat moment, we handelen de formaliteiten af met Suus na de vraag gesteld te hebben waar te mogen staan.
Het vergde wat manoeuvreerwerk om daar achterwaarts binnen te geraken maar dat lossen we zoals vaak op door de deskundige instructie en leidinggevende geboden van Liliane op te volgen.
100% vertrouwen, dat moet wel na zoveel jaren samen op pad.
We staan waterpas op blokken, de stroomkabel wordt ingeplugd, de wintercover wordt over de voorruiten gelegd.
Dat is het eerste werk.
Het gaan koude nachten worden, dat wil zeggen vroeg donker, vroeg terug binnen, lekker knus in de mobie, er is niets gezelliger dan dat...buiten de horeca.
Daar gaan we nu naar op zoek.

Niets gevonden gisterenavond, behalve een Jumbo en het overal aanwezige Kruidvat.
Buiten een babbeltje met een dame dat een gekwetst hondje uitliet en het verloren lopen in het donker was er niets noemenswaardig te melden.
Geen verdere contacten met de inheemse bevolking.
In de bakkerij gisteravond? Geen beweging, zou Gerard nog bakken?
De schappen zagen er leeg uit in de winkel...
Affirmatief, vroeg in de ochtend hoorde ik gestommel.
Door de bewasemde ruiten van de bakkerij zag ik bakker Gerard vakkundig druk bezig met deeg bolletjes draaien, platen bestuiven, brood of andere baksels uit de oven nemen...dit op enkele meters van mij.
Net een echte.

Het is koud deze ochtend, net boven de vijf graden.
Muts en handschoenen zijn aangewezen voor de geplande fietstocht naar Heusden.
Er hangt een lage mist, het zonnetje komt net piepen, misschien levert dat wel enkele mooie plaatjes.
We rijden de Maasdijk op, vlak achter de bakkerij via de knooppunten 65-97-60-85-1.
Een dik 7 km fietsplezier, de waarschuwing indachtig van Suus om Heusden te volgen en niet Oudheusden.
Het oergezellige café Proeflokaal Den Dijk de hoek om, zo stel ik mij dit etablissement voor, misten wij gisteren.
Onze aandacht wordt verder aangetrokken door de aanwezigheid van een molen op de dijk en de lager gelegen kerk.
We hebben het fietspad voor ons alleen, wij krijgen mooie vergezichten over de Maas voorgeschoteld, toppie zeggen ze hier, althans dat denk ik.
Er bekruipt mij meteen de goesting om met een Nederlandse tongval te babbelen...een teken dat het goed is, we hebben er zin in.



Afbeelding



Net voor de Maasbrug houden we even halt voor een monument, resten van de voormalige brug dat tijdens WO II vernield werd, de opkomende mist geeft daar een passende sfeer aan.



Afbeelding



Het is kouder geworden zonder zon, we besluiten een kortere weg te nemen en benaderen Heusden via de Nieuwe Maasdijk.
De Catharina kerk is het eerste wat we van Heusden opmerken, de stervormige en puntige verdedigingswal is amper te zien.



Afbeelding



We fietsen verder over de gladde kasseien door de Breestraat tot aan het infokantoor, dit lijkt ons een geschikte plaats om onze fietsen achter te laten.
We volgen op gevoel de hoofdweg, op dit vroege uur zijn de meeste zaken nog dicht of lijken net open te gaan.



Afbeelding



We slenteren maar wat tot we de Vismarkt en Stadshaven bereiken.
Wat een aangename omgeving. We krijgen een bonus erbovenop, de zon is terug.
Alles is aanwezig, een molen, binnenhaven en de voormalige vismarkt met leuke gevels om te bekijken.



Afbeelding



Over de talloze zaakjes om je te verpozen zal ik het maar niet over hebben, het was te vroeg...
Ik heb hier mijn leuke fotootjes kunnen nemen ter herinnering.
Tijd om arm in arm met Liliane langzaam terug naar de fietsen te keren, even aan windowshoppen doen, dat is ook prettig.



Afbeelding



Voorbij de kerk terug in Wijk en Aalburg net voor het oprijden van de koer zagen we nu volle schappen in Bakkerij Hardeman, zo vanuit de straat te zien lekker gezond donker brood.
We eten onze middag bestaande uit zwarte pens en rode kool met appeltjes op de binnenkoer en maken ons klaar om te vertrekken.
Van de bakker enkel een vluchtige groet.

Baker man is baking bread
Sagabona kunjani wena
The night train is coming
Got to keep on running...




Ik ga het zo laten. Het Heusden moment vasthouden.



Afbeelding
Huizen.



Afbeelding
Harderwijk.



Afbeelding
Genemuiden.



Afbeelding
Zwolle.



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 3 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling