CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onbekend land en voor het eerst met een mobilhome
BerichtGeplaatst: 10 maart 2010 16:31 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 08 maart 2010 19:21
Berichten: 14
Woonplaats: Prov. Antwerpen
Hallo, na een eerste kennismaking hier op campersite.be zou ik jullie hier graag verder op de hoogte houden van onze voorbereidingen naar een onbekend land in een totaal nieuw vervoermiddel! Een mobilhome ... Ik heb hier al veel gelezen, een koppel dat op Kerst besloot om een mobilhome te kopen, mensen die het eens zijn met ons ... tot aan de Noordkaap, is de moeite niet, er zijn zoveel mooiere plekjes, dan die Noordkaap :wink: Er was ook iemand, die onlangs zijn trouwe viervoeter moest afgeven, zo herkenbaar voor ons, want ook wij moesten in november afscheid nemen van onze trouwe viervoeter!
(Golden retriever bijna 15 jaar! )
Voor hem hebben we deze reis telkens weer uitgesteld, maar ze stond helemaal bovenaan ons "verlanglijstje" en nu is het zo ver. De reisverhalen zijn veel interessanter en bevatten veel meer informatie dan een reisgids! En ik beloof jullie, als dank voor al die "gratis" informatie, dat ik na onze reis een uitvoerig verslag zal plaatsen!
Waarom met een mobilhome, waarom Noorwegen? Wij houden ontzettend veel van de natuur en wandelen, een mobilhome betekend "VRIJHEID" :D Daar we nog nooit met een mobilhome onderweg waren, hebben we voor deze reis eentje gehuurd! Eigenlijk keken we uit naar eentje onder de 6M. vanwege ferry's en tolwegen ( zou duurder zijn over de 6M. bij het boeken van de ferry van Frederikshavn naar Oslo, heeft zich dat bevestigd!) Maar goed, voor verdere inlichtingen ivm. huur camper, naar de vakantiebeurs geweest en naar verschillende mobilhome-verhuurders ... erg duur, niet ingericht en daar porselein te zwaar is en teveel rommelt tijdens het rijden, hadden we dit allemaal nieuw moeten aanschaffen! Bij sommige dealers waren we zelfs al te laat, geen keuze meer! Onze voorkeur ging ook naar een semi integraal, houden niet van die smalle ruimte boven de bestuurderscabine om te slapen en verbruiken minder.
En toen kwam een aanbod, waar we niet nee tegen konden zeggen en elke twijfel liet verdwijnen om Noorwegen met een camper te gaan ontdekken! Een koppel dat met ons mee reisde naar Oostenrijk in januari, hoorde van onze plannen en wij vernamen dat hun dochter een mobilhome heeft :roll: Al lachend zei hij, ik wil wel eens vragen of ze het aan jullie willen uitlenen! Daar hadden we echt niet op gehoopt, maar tijdens ons bezoek op de vakantiebeurs, ging mijn gsm : als jullie willen mogen jullie hem uitlenen! :D Onmiddellijk een afspraak gemaakt om "hem" ( Fiat Rimor, 7,5m. semi integraal) te gaan bekijken! Wauw, 3 jaar jong, groot vast bed :D , mooie keukenblok ... plek zat! Luifel en natuurlijk helemaal ingericht, zelfs een barbecue!We waren direct "verkocht" :wink: Maar vroegen toch even bedenktijd... op internet opzoekingswerk hoeveel ons die extra lengte zou kosten! Voor de 2 ferry's heen en terug, scheelde het € 33,- Wat het op de tolwegen extra gaat kosten, weten we niet, maar hebben de mobilhome "gereserveerd" op 29 januari! We zijn gestart! :wink: We besloten tot Frederikshavn te rijden en daar de ferry naar Oslo te nemen! Tot Frederikshavn zijn het ca. 1000km, de eerste dag zullen we ca.580km. rijden en dan overnachten in Kaltenkirchen (gratis mobilhomestaanplaats)! De volgende dag gaat onze reis dan verder naar Frederikshavn, waar we wss zullen overnachten op de kampeerplaats aan de haven. Kost daar wel € 19,- ,
als iemand een betere suggestie heeft, steeds welkom! We willen in Oslo starten en dan verder naar Lillehammer en Jotunheimen! Voor Oslo, denk ik dat we met 2 dagen toekomen. We zijn geen museum-liefhebbers, zouden graag het Vigelandpark bezoeken = 's maandags gesloten, dus die maandag zullen we de stad gaan afzien. Waar we in Oslo overnachten weten we nog niet zeker ... de stadscamping Ekeberg, heeft slechte beoordeling en is volgens de site tot 1 juni gesloten? Bogstadcamping, nadeel 9km. van Oslo! Twijfelen ook nog of we onze fietsen meenemen of niet ? Suggesties ? Er zijn ook twee parkings voor mobilhomes : Parkplatz Kongeveijen en Parkplatz Tryvann Tower Heeft daar ooit iemand van jullie gestaan? Voor ons is het even wennen, om geen campings op te zoeken, maar eigenlijk is het toch de bedoeling andere plaatsen op te zoeken om te overnachten met een mobilhome, vooral in Noorwegen, denk ik dan :wink: Voilà, hier laat ik het even bij en hoop dat jullie ons blijven volgen en leuke suggesties voor ons hebben, vooral op de dingen die ik hier in het rood plaatste :wink: Alvast bedankt en nog een fijne zonnige woensdag! :smt039


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 25 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling