CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 23:09

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trip naar de Finse Meren
BerichtGeplaatst: 05 apr 2014 07:14 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 feb 2012 15:33
Berichten: 294
Woonplaats: Leopoldsburg
Hoikes Allemaal,

het is geen alledaagse bestemming, dus ik weet niet of ik hier antwoorden op mijn vragen ga krijgen...

Onze verlofaanvragen zijn goedgekeurd, dus we kunnen effectief gaan opzoekingen doen naar onze volgende vakantiebestemming, joepie. :smt045

In juni gaan de maar tot aan de Oostzee in Duitsland, maar in juli willen we naar Finland gaan om vooral de meren te gaan bezoeken.
We zouden vertrekken op 10 juli, en we moeten terug zijn op 3 augustus.
Tot Rovaniemi zouden we willen gaan. We zijn er al wel twee keer geweest, maar mijn vrouwtje wil zeker nog eens de Kerstman ontmoeten. Ze is er verliefd op denk ik,haha. Ik zal mijn baard ook al maar gaan laten groeien zeker :) om er wat meer gaan op te gelijken. :wink:

De eerste keer was in de winter(februari), weekje Lapland in Iso-Syote. En de tweede maal was toen we naar de Noordkaap gereden zijn met de camper. We zijn nog wel enkele maken in Scandinavië geweest, maar toen kwam de Kerstman niet in beeld.

We zouden graag dit jaar de Finse Meren gaan verkennen.
Wat raden jullie ons aan om te gaan bezoeken in die streken? En hoe zouden jullie dan de route laten verlopen?
We zijn al zeker geen stedenschuimers. De grote steden trekken ons niet aan. Het is vooral de natuur waar we het voor doen.

Ook over de overtocht hebben we een vraagje.
Er wordt op het internet her en der aangeraden om de overtocht te doen van Kappellskar naar Naantali, omdat de prijs daar meevalt. Klopt dit?
Ik heb er al eens op gekeken, we kwamen uit op ongeveer 229 euro. Dit voor twee personen, één hondje en de camper(6m95/2m75). Dit zal wel kunnen kloppen zeker?
Het zal wel het mooiste zijn als je de trip kunt doen bij daglicht vermoed ik.
Ons hondje nemen we overal mee naartoe. En volgens de site mag hij mee als je een speciale cabine boekt. Kwestie vaccinaties is hij altijd in orde. Dat moesten we ook telkens doen voor Denemarken, Noorwegen en Zweden.

Of we kunnen de overtocht ook maken via het eiland Aland. De natuur is daar ook prachtig.
Daar heb ik over gelezen dat wanneer je één overnachting boekt op het eiland(zelfs op een camping) dat je dan maar één overzet(veerpond aan een stalen kabel) moet betalen. De prijs daarvan zou rond de 35 euro zijn. En je zou dan een drie à vier veerponden moeten aandoen. Maar dit lijkt me zo laag in prijs. Dus eenmaal 35 euro betalen voor al de 3 of 4 veerponden, en je bent erover ???
Ook stond er geschreven dat je best het veerpond op voorhand boekt. Want de lokale bewoners en gereserveerden krijgen voorrang, en zo groot zijn die veerpondjes niet.
Zo kun je bijvoorbeeld ook niet alle de veerponden op voorhand boeken op één dag. Dit om je toch te proberen om één dag op het eiland te blijven overnachten.
Maar dit is geen probleem. Daar eens overnachten willen we dan sowieso wel eens doen.

Zitten er hier Finland kenners bij de campersiters ?

Alvast bedankt op voorhand, alle kennis is welkom !

Groeten
Lies & Danny

_________________
Elise & Danny
Mc Louis BlueLine 73

Onze blogs: http://tripsnaarscandinavie.blogspot.be/
http://dagboekoostzeemetliesjeendanny.blogspot.be/

One Life, Live It !!!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling