CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 13:25

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verkeersreglement italië, slovenië, kroatië
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011 02:16 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 25 mei 2010 21:38
Berichten: 2
Hallo,
Eerst effe voorstellen, dan vraagje Kroatïe

Wij zijn Ingrid en Jos uit de zuiderkempen en wilden ook wel eens proeven van het camperleven.
Omdat we beide voltijds werken en nog andere hobby’s hebben wilden we starten met een low-budget campertje. Want we hebben allebei wel redelijk veel verlof, maar het is helaas weinig compatibel ( ik volcontinu petrochemie, zij onderwijs )
“Valt het mee en krijgen we later meer tijd kunnen we nog upgraden” , was ons idee.
We zijn maar met twee en onze voorkeur ging uit naar een kleine camper, liefst een omgebouwde bestelwagen, iets wat je makkelijk overal kwijt kunt en wat zonder veel verbouwingen onder de carport past. .
Een goede camper voor weinig geld, om de eerste stapjes te zetten,dat wil wel iedereen. Het vinden is nog een andere zaak natuurlijk.
Zowat anderhalf jaar geleden vonden we, eerder toevallig , toch iets naar ons goesting.
Een Ford Transit 2500Di van 1991, toen ( in 2009) 18 jaar oud, die werkelijk heel goed in orde stond. De eigenaar was zelf mechanieker-carrossier en had het busje tiptop in orde gezet. Zowel binnen als buiten Op de klok stond 165.000km. De reden van de verkoop klonk heel plausibel,( maar dat zou me hier te ver leiden.)
Voor 2500 eurokes was de koop snel beklonken. Toen bleek dat hij er zelf ook nog een drager voor gemaakt had waar een Honda XL 250 enduro moto op stond. Of ik daar ook interesse voor had ? Voor 300 euro ? Moto + drager ? Daar zei ik geen neen tegen, want ik rij nl al moto, alleen is die Bmw met zijn 260 kg véél te zwaar om op dat busje te hangen.
De honda weegt nog niet de helft, en ik moet zeggen, dat gaat prima, al is het busje een tikkeltje gevoeliger vr de luchtverplaatsing, als je bvb op de snelweg een truck voorbij steekt , dan zonder moto.

Ondertussen zijn we al 18 maanden verder en hebben we al veel korte trips alsook 2 lange reizen achter de rug ( Corsica en Frans/Spaanse Pyreneeën, beide mèt Honda).
En geen van beide machines heeft ooit een kik verkeerd gegeven. Het busje bevalt ons prima ( al kunnen we niet vergelijken natuurlijk !), heeft alles wat we nodig hebben.
Draaibare pass.stoel, lpg-tank, keukenblokje met 2 pits gasvuur, kacheltje,frigo, vaste toiletruimte, bed van 135 x 200 cm, wel geen vast bed, maar je kunt niet alles hebben, en we vinden het geen probleem. We hechten meer belang aan de vaste toiletruimte.

Buiten de normale onderhoudskosten nog geen cent kosten aan gehad ( hout vast houden!) en we hebben al dikwijls tegen elkaar gezegd “ dit vinden we nooit meer voor dat geld, we hebben echt h**renchance gehad. En vermits het geïnvesteerde kapitaal zo klein is gaan we ook onbezorgd op reis ivm diefstal of schade , no worries, hij is nu zijn geld al waard geweest.
Het verbruik ligt rond de 8.5 ltr zonder en 9.1 met moto. En daar kan ik goed mee leven.
Met de Honda hebben we op Corsica berg/gravelweggetjes verkend die je nooit met de camper kan doen, en ook niet met de fiets, tenzij je een getraind coureur bent ! veel te steil !

Héhé, wat een lange intro, voor een kort vraagje.
We willen nl in juli naar Slovenië/ Kroatië mét de Honda achterop . En nu is de vraag: moet ik een rood/wit gestreepte plaat achter de moto binden voor die landen? ( ook Italië). Dit schijnt wel verplicht te zijn voor een fietsrek achterop de camper., maar mijn drager heeft een eigen lichtbalk . Zoals een fietsrek achterop de trekhaak vd auto. Het is dus niet zo dat er nog een meter onverlichte last achter de camper uitsteekt, zoals bij vele campers met 3 of meer fietsen.
Kon misschien een paar foto’s posten van het geheel maar weet ( nog) niet hoe dat moet.

Grtjes,
Jos


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling