CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 22:57

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wie bakt er al eens een decoratief taartje of koekje?
BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 09:57 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 mei 2011 07:17
Berichten: 1224
Woonplaats: Huldenberg Vlaams-Brabant
Hallo.

Ik waag me al eens aan een taartje of koekje dat ik op een hogere afwerkingsgraad wens te brengen door het te beschrijven, bekleden of te vormen.
Hier mijn laatste exploot.

Afbeelding

Ik heb gezorgd voor een heel origineel sinterklaascadeau voor mezelf en mijn echtgenote. :smt023
Ik vond maar geen mooie vorm voor speculoos en heb deze dan zelf gevormd als uitprikkader en met geslaagd resultaat he.
Het is een inoxband die ik in de gewenste vorm plooide, probeer het zelf eens, het was bij mij meteen raak en niet zo heel moeilijk, eigen baksel met de Aveve 300 gr speculoosmengeling + 1 ei en 100 gr boter mengen en 18 minuten bakken op 180 ° na het mengen rol je die uit tussen 2 bakpapieren op de gewenste dikte met je deegrol en je prikt er zo je vormpje uit of je snijd de vorm die je wil met een stomp mes (zodat je niet door je bakpapier snijd he)
Mijn vorm heb ik niet gesloten maar opengelaten in de bovenste achterhoek om het beter los maakbaar te maken bij het verwijderen uit het gerolde deeg.
Als je vorm mooi geplooid is en vlak op je panbodem aansluit zijn dit ook de mooiste ochtend eitjes uit je hele Camperleven die je in deze vorm bakt.
spiegelei of opgeklopt ei het kan allebei , slechts een heel klein beetje afsnijden als het ei aan je vorm kleeft maar daar zijn dan weer andere truckjes voor he.
Achteraf gewoon mee in de afwas of het afwasmachine en klaar voor de volgende verassingsmaaltijd.

_________________
Blokske.

LMC Start 662 TI Was de eerste.
Nu is het de
LMC Breezer A 654 G Black Selection met zitgroep in de achtersteven.
Stacaravan.

Door omstandigheden en gezondheidsredenen van Camper naar Stacaravan verwisselt met pijn in het hart.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling