CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 18:56

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: GPS-Laptop-Videocamera project voor transporter
BerichtGeplaatst: 12 jul 2005 23:28 
Hi,
Een beetje voor op het tijdschema met de levering van de wagen en dus achter op de voorbereiding, dus alle info meer dan welkom.

Wat zie ik en wat moet ik nog uitzoeken.
Als GPS houd ik het op Alturion Pro 6, gebruiken we ook zakelijk, loopt op Ipaq 3980, en valt wat mij betreft in de huidige versie best mee. Heeft mijn inziens maar een bezwaar: ik heb graag een overzicht zeker als ik op vreemd gebied rijdt, en hoewel je kan in en uitzomen, is voor een overzicht het scherm van de Ipaq eigenlijk te klein. Kom daar wat lager op terug.

Verder wil ik de TMC die we nu eigelijk alleen bij het uitzetten van een route op de desktop (dus vanuit de server van Alturion) gebruiken, ook wel "real time" gaan gebruiken op de weg dus.

Eerste vraag , heeft er iemand ervaring met een gecombineerde TMC - GPS onvanger (die dus en het radiosignaal voor de TMC en het GPS signaal ontvangt, hetzij met een antenne buiten de wagen, hetzij met een antenne binnen.

Tweede vraag, heeft er iemand ervaring met de combinatie van een TMC signaal uit een autoradio, met een aparte GPSmuis?

Terug naar het overzichts kaart. Alturion loopt in zijn desktop toepassing offline prima op mijn "oude" Dell lattitude CPi, (bij ervaring minder goed in real time, met de gpsmuis in een rijdend voertuig, vermoedelijk genereert windows te veel overhead om de boel stabiel te houden ( of andersom heet Delletje wat the weinig processorcapaciteit in huis om al te doen wat er al op draait en ook realtime Alturion te draaien) Maar ik wou D alleen maar gebruiken voor wat ze wel treffelijk kan "statisch" als "ovezichtskaart", gecombineerd dan met de expoitatie van een hoop gegevens die ik van het web heb geplukt (op HD, CD en DVD) zowel voor navigatie, als toeristisch en ook qua standplaatsen. Eigenlijk maar een bezwaar, en dat zal wel voor de meeste laptops gelden: het schem is zowel te weinig lichtsterk voor gebruik op de dash als ook vrij onhandig en fragiel. Kan natuurlijk perfect een tweede scherm krijgen en zo werkt ze trouwens ook op mijn bureau, met een flatscreen en een gewoon keyboard en muis, nu komt de derde vraag en meteen wat wensen.

Wie heeft er advies voor een vlak scherm ca 20 cm diagonaal, als tweede scherm op een laptop, als het dan nog in een of andere TV combinatie zou zitten zo dat we er ook het weerbericht op kunnen halen is dat zekere een pluspunt.

En ten slotte om het helemaal mooi te maken, en da, zijn we op weg naar vraag vier, liggen er ook een tweetal videocamera's van Elro te wachten, een als achteruitrijcamera, en één om te zien wat er voor mijn rechterwiel zit... sinds we met een MH een brug overstaken over de gorges du Tarn, met als enige indicatie of we al of niet op het punt stonden een duik van een aantal tientallen meters te maken, het al of niet vallen van de losse stenen op de rand, heb ik al altijd een derde oog aan die kant bij willen hebben. Elro 1 en 2 kwamen natuurlijk met hun eigen schermje, ben er intussen wel achter dat zij eigenlijk normale videosignalen zouden uitgeven die wel met een klassieke analoge recorder of TV zullen willen praten, en vindt eigenlijk naast de PDA, die gemakkelijk in en uit het zicht schuift, één scherm ter invitatie van malafide medemensen al meer dan genoeg ééntje dat bij rust gemakkelijk weg te toveren is , was mij wel zo lief.

Laat eens wat horen, op één of of alle vier de vragen
alvast bedankt
Archie


Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 11 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chvanve, monneke


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling