CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 12 mei 2024 00:28

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Internet in de camper
BerichtGeplaatst: 04 aug 2016 07:50 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jul 2016 12:33
Berichten: 285
Woonplaats: Oostende
Hey,

Ik heb eerst wat research gedaan, maar kwam van een kale reis terug. Terwijl ik wacht totdat ik de ideale campervan vind, kan ik al wat andere zaken beginnen opzoeken.

Allereerst: internet in de camper.
Aangezien we van plan zijn om redelijk fulltime in de camper te overleven, hebben we een vaste, stabiele internetverbinding nodig. Wifi-hotspots lijkt me niet praktisch omdat je dan echt je standplaatsen moet kiezen naargelang er een hotspot is. 3G/4G verbinding lijkt mij de makkelijkste oplossing, maar ik vind geen providers die een abonnement aanbieden waar je redelijk wat GB's hebt om mee te roamen. Dan het je nog internet via satelliet.
Op de hoofdpagina van campersite.be vind ik info over TV Vlaanderen en Crystop. TV Vlaanderen biedt een combi aan (internet-TV) via satelliet, wat perfect lijkt. Ik vind er echter niet veel info over terug (over het internet-gedeelte). Heeft iemand dit? Kan je dan werkelijk overal in Europa (mits je schotel groot genoeg is) surfen op internet in je camper?
Crystop snap ik niet volledig. Als dit effectief interessant is, graag wat meer uitleg :)

Op het forum heb ik ook al wat gezocht, maar er zijn 100'en threads met een verwijzing naar internet. Initieel nog niets tegengekomen met specifieke antwoorden op m'n vragen. Mijn excuses als er al zo'n thread bestaat.

Heeft iemand een oplossing voor mij? Iemand hier die effectief internet van TV Vlaanderen heeft? Wat zijn je ervaringen hiermee?
Het is de bedoeling om series te streamen / Youtube filmpjes te bekijken op regenachtige dagen, dus we hebben wel een x-aantal GB's nodig om dit te kunnen.

Groetjes,
Maarten


Laatst bijgewerkt door Spir4 op 04 aug 2016 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 51 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling