CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:02

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Herstellen van GPS
BerichtGeplaatst: 31 jul 2018 15:36 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2005 18:38
Berichten: 2806
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Zoals in andere topics al te lezen was, was ik er in geslaagd mijn Garmin Nüvi 3490 TML stuk te krijgen (in een broekzak tegen de punt van een tafel geleund), meer bepaald het LCD scherm gebroken (dus niet het glazen touch screen).

Ik ben ook nog in het bezit van een recentere Tomtom World GO 6200, dus een nieuwe Garmin wou ik niet kopen, doch gezien beide merken hun voordelen hebben (in het geval van de Garmin de afmetingen (klein en dun) en de mogelijkheid van Off-road navigatie en aankoop en gebruik van Open Source kaarten voor landen waarvoor er geen officiële kaarten bestaan), wou ik toch graag de Garmin terug in orde hebben.

Navraag bij Garmin zelf, gaf niet veel hoop (het GPS model wordt niet meer verkocht en er wordt geen ondersteuning meer voor geboden(!)). Dan maar op zoek via het internet naar repair services die dergelijke zaken herstellen, naast heel wat (ex- Oost) Europese landen, vond ik er ook eentje in het Verenigd Koninkrijk.

Dus een offerte gevraagd, en voor 70€ kon deze hersteld worden en teruggezonden (opzenden op eigen kost en risico). Een goede week later heb ik de Garmin terug in mijn bezit en werkt deze terug als voorheen. De totaalkost zal een kleine 100€ zijn (portkosten, gewatteerde omslag enz...). De firma werkt met een "no fix, no Pay" clausule, dus indien het niet hersteld kan worden betaal je alleen de terugzendkosten als je het toestel terug wil, en bij hogere kosten dan vooropgesteld, wordt je gecontacteerd om te vragn of je akkoord bent.

Blij dat ik het risico genomen heb om het toestel op te sturen (in die toestand was het toch niets meer waard), een nieuwe had me toch (met alle accessoires erbij gemakkelijk +/-300€ gekost.

Als er iemand de gegevens wil van de firma, stuur me maar een Pb'tje (verzending en goede afloop blijft wel op eigen risico natuurlijk)

PS mijn zoektocht op internet gaf me ook heel wat (Chinese) sites waar het gebroken onderdeel aangekocht kon worden, doch met het risico dat het niet volledig hetzelfde was en de prijs weinig verschilt van de volledige herstelkost)

Yohani :P

_________________
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling