CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 16:34

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: samsung crash
BerichtGeplaatst: 02 dec 2019 13:46 
Offline
+500 Postings
+500 Postings

Geregistreerd: 24 sep 2019 12:36
Berichten: 989
Woonplaats: Leuven
Ik heb een probleem waarmee jullie misschien kunnen helpen.
Ik heb een Samsung die vorige maand plots dood was, ik bedoel compleet dood.
Batterij was niet leeg, maar plots viel hij uit. Het ding laad niet meer op, niet draadloos, niet met kabel, geeft geen enkel teken van leven.
Wordt niet door PC herkend.
Hij was al verschillende keren gevallen, ziet eruit alsof eer een tank over gereden is, maar daar ligt het niet aan. Ik ging bij zo een "ifixer" winkel binnen, en die wilden me gezien de uiterlijke toestand van het ding gelijk een scherm verkopen. Na een hoop uitleg, die de vent achter de toog niet helemaal begreep, kwam er een andere ( iets slimmere ) vent binnen, en die zei gelijk dat het een crash van het "moederbord" was en dat ze er niks mee konden doen, maar bij SAMSUNG, zei hij, kunnen ze het intern geheugen uitlezen, zelfs als het ding helemaal stuk is. Wat me logisch lijkt. En daarover gaat het dus: Hij is al door een nieuwe vervangen, maar een deel van mijn foto's stond niet op de sd kaart, maar in het intern geheugen, je voelt hem al komen, ik had wel "net" een backup gemaakt, maar blijkt nu toch dat ik een paar maanden kwijt ben.
Er zijn 2 Samsung service centers in België, 1 in Antwerpen en 1 in Brussel, maar ze raden aan om een afspraak te maken. Maar als ik bel voor een afspraak, dan krijg ik zo een hollands sprekende "callboy" aan de lijn die me zegt dat er niks kan uitgelezen worden, dat ze enkel herstellen. Ik zou wel graag de foto's recupereren, maar 200 of 300 euro of nog meer uitgeven aan een herstelling van een smartphone die ik niet meer ga gebruiken vind ik wat veel.
Bovendien zie ik het al gebeuren dat ze dat moederbord vervangen, waardoor ik de foto's waar het allemaal om ging toch kwijt ben.
Als ik in zo een service center het geluk heb iemand met kennis van zaken te treffen, dan lukt het misschien, maar als ik hetzelfde type persoon tref dat je wel eens meer in telefoonwinkels en telenetcentra tegenkomt, dan ben ik eraan voor de moeite.

Heeft iemand van jullie een idee wat hier mogelijk is of niet?
Of kent iemand van jullie iemand die hier wel aan kan werken?

Ik wil er wel iets aan uitgeven, maar als het te duur wordt, dan doe ik liever de italië trip opnieuw, dan maak ik de foto's gewoon opnieuw en heb ik er meer plezier aan...


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GertD, ivan&marleen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling