Gegroet,
Voor mijn Garmin DriveSmart 55 heb ik de originele 230V en 12V laders. De aansluiting op de Garmin is een
micro USB (niet hetzelfde dan een mini USB!).
Op de 230 V lader (tweedelig: 230V stopkontakt/lader en kabel daarop aan te sluiten via klassieke USB -A verbinding). Op die lader staat als output aangegeven
1 A.
De 12 V lader bestaat uit één geheel: een kabel met aan de GPS-kant de micro-USB aansluiting, in die buurt ook een soort dik buisje rond de kabel, en aan de andere kant een sigarenaansteker-aansluiting waarop als output vermeld
2 A .
Om niet steeds de kabel van de boordplank te moeten demonteren als ik achteraan in Kwibus met de GPS wil werken wil ik daarvoor nu een tweede laadmogelijkheid met kabel kopen. Een tweede eksemplaar van degene die ik nu heb wordt blijkbaar niet meer geleverd door Garmin. Ik kan evenwel nergens terugvinden welke stroomsterkte het toestel vraagt om te worden geladen. Konkreet zie ik drie mogelijkheden:
1. een op 't zicht pasklare oplossing, zoals https://www.auto5.be/nl/p/12v-oplader-g ... lsrc=aw.ds of https://www.bol.com/be/nl/p/autovoeding ... kgQAvD_BwE ... maar gaat de daardoor geleverde stroomsterkte OK zijn voor het toestel?
2. laden met een USB-lader van 1 A: voortgaande op de 230V lader die ik nu heb moet dat geen risisko inhouden, maar zal dat mogelijk trager laden. Klopt deze redenering?
3. laden met een USB-lader van 2,2 A of 2,4 A . Vraag hierbij: kan dit mogelijk te veel zijn voor het toestel, waardoor iets kan stuk gaan (bijgeleverde lader is enkel 2 A)?
Bijkomend vraagje: is dat "buisje-rond-die-kabel" belangrijk?
Ik kijk uit naar jullie adviezen! Alvast bedankt op voorhand.