CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 08 sep 2010 19:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Analoge én digitale TV op de laptop
BerichtGeplaatst: 24 jul 2005 01:29 
+4000 Postings
+4000 Postings

Hoi allemaal,

Enige tijd terug meldde Pesadilla de verkrijgbaarheid van een PCMCIA kaartje waarmee je zowel Analoge TV (PAL & SECAM) alsook Digitale TV (DVB-T) kan ontvangen.
Afbeelding
http://www.zwerfautosite.be/phpBB2/viewtopic.php?p=20928#20928

Toevallig kwam ik dit product (met een ander label) gisteren tegen in de C.rr.f..r voor de niet al te zotte prijs van 109€. Aanbiedingen op het internet liggen rond 80 à 90€ maar bij diene grote winkel moeten ze ook nog geld verdienen hé ;).

Afbeelding

Enfin, ik dus naar huis met mijn nieuwe aanwinst en al spoedig had ik de software geïnstalleerd op de MH PC (Mini-ITX met 1200 MHz C3-Nehemiah processor). Met het bijgeleverde antennetje (sprietje op een kleine magneetvoet) kreeg ik zwak Canvas binnen. Hoewel ik niet zo gek ver van een zendmast zit was het beeld eerder belabberd te noemen. Met de Omnmax was het beeld vrijwel ruisvrij. Een antenne versterker is bij dit product blijkbaar wel aangeraden, in de handleiding wordt dit door de fabrikant overigens wel vermeld (niet op de verpakking natuurlijk).

Het digitale signaal van de VRT was echter langs geen kanten te bespeuren (wat ik overigens wel perfect ontvang met andere losse kastjes). Wanneer ik manueel het DVB-T kanaal instelde dan zag ik dat er signaal ontvangen werd, maar beeld noch geluid werden weergegeven.
Ook het installeren van de recentste software versie (download van website) bracht geen oplossing.
Na enig rondzoeken op het web moest ik tot mijn ontgoocheling besluiten dat er eigenlijk niemand dit kaartje met de originele software aan de praat kreeg voor DVB-T ontvangst. Straf :evil:.
Wat ik evenwel achterhaalde is dat een universeel DVB programma echter toch in staat zou zijn om het DVB-T signaal om te toveren in een beeld. Dit programma noemt VRecord en kan je hier downloaden:
http://www.zdnet.de/downloads/prg/4/8/de10394148-wc.html
En inderdaad, waar de originel software hopeloos te kort schiet doet dit programma vlekkeloos zijn werk.
Mooie ruisvrije digitale TV wordt nu weergegeven op volle schermgrootte. Ook opnemen behoort tot de mogelijkheden met rechtstreeks digitale TV naar de harde schijf. Je hebt dan wel een snellere PC (laptop) nodig, Pentium-4 op 2GHz of beter.

Zoals Pesadilla ook schreef kan je hiermee ook analoge video en audio van een andere bron (bvb sat-ontvanger of videorecorder) op de PC weergeven. En bovendien hoort dan ook het opnemen ervan in MPEG-1 of MPEG-2 tot de mogelijkheden.

Al bij al weer een gesukkel om het spul aan de praat te krijgen, maar het werkt wél :lol:.

Omdat het dus alle wereldwijde analoge TV standaarden ondersteunt (ook Frankrijk :!: ) lijkt het een ideaal product om te gebruiken in combinatie met de laptop.
Dat moeten we dan maar weer eens gaan uitproberen :-D:lol:

Peter

Afbeelding
The proof of the pudding is in the eating

Laatst bijgewerkt door Peter op 24 jul 2005 09:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 101 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]