CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 09:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Belangrijke informatie Teleco Schotelantennes / Updates
BerichtGeplaatst: 08 jun 2016 18:37 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 08 jun 2016 08:15
Berichten: 13
Goedemiddag forumbezoekers,

Op dit moment zijn er dermate veel wijzigingen bij Canal Digitaal/Tv Vlaanderen en bij Astra, waardoor antennes van Teleco en andere merken updates nodig hebben. Omdat we van veel eindgebruikers begrijpen dat er op dit forum veel onduidelijkheid is omtrent het hoe- en waarom, hebben we besloten een uitgebreide uitleg te plaatsen om alle Teleco-gebruikers op dit forum zo goed mogelijk in te lichten. We hopen dat u hier iets aan heeft, en dat u naar deze post verwijst indien nodig.


Wat is er precies aan de hand?


Er zijn eigenlijk twee dingen aan de hand op het moment:

1: Canal Digitaal verplaatst zenders van Astra1 (19.2) naar Astra 3 (23.5) (HD)
2: Er zijn zoekcriteria gewijzigd die de antennes gebruiken om een satelliet te vinden.

Bovenstaande zaken resulteren in de volgende issues die op het moment veelvuldig voorkomen:

1: Halfautomaten uitgerust met een digitale zoeker DSF80- of DSF80E vinden bepaalde satellieten niet meer.
2: Uw automatische schotelantenne vind bepaalde satellieten niet meer en blijft daarom rond draaien wanneer de betreffende satelliet gekozen wordt.
3: De schotel richt zich wel op de satelliet, maar de kanalen worden niet weergegeven.

Wanneer één van de bovenstaande zaken bij u voorkomt, kunt u onderstaand een uitleg vinden waarom dit is, en wat u kunt doen om het probleem zelf te verhelpen, of indien u dit zelf niet kunt met behulp van een servicedealer van Teleco.

Indien uw DSF80 of DSF80E een satelliet niet vind
Afbeelding
De reden dat de DSF80(E) de satelliet niet vind, is dat de DSF80(E) gebruik maakt van bepaalde criteria om een satelliet te zoeken. Wanneer de betreffende criteria niet meer beschikbnaar zijn op de satelliet, detecteert uw apparaat de satelliet niet meer.

oplossing:
Indien uw DSF80(E) een satelliet niet vind, dient u de DSF80(E) van nieuwe software te voorzien.
Een uitleg over hoe een upgrade op een DSF80 wordt gedaan vindt u hier: http://www.karmantrading.eu/faq-items/hoe-update-ik-mijn-dsf80-of-dsf80e/

Indien uw Teleco automatische antenne de satelliet niet vind:
Afbeelding
Wanneer uw Teleco EASY of TELESAT antenne (Magicsat Easy, Flatsat (Classic) Easy of TELESAT) de satelliet niet meer vind is de reden dat deze gebruik maakt van bepaalde criteria om een satelliet te zoeken. Wanneer de betreffende criteria niet meer beschikbaar zijn op de satelliet, detecteert uw apparaat de satelliet niet meer.

Omdat de automatische antennes van Teleco uitgerust zijn met dubbele criteria per satelliet, zijn er twee mogelijkheden het systeem weer te laten werken:

- Zonder software update, wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent:
Wanneer u de antenne richt op de satelliet die niet vindbaar is, laat u deze maximaal 40 minuten draaien. Indien slechts één van de twee criteria niet meer werkt zal de antenne na dit proces de andere criteria kiezen om de satelliet te vinden. Uw antenne werkt dan dus weer, maar heeft geen reservecriteria. Indien na dit proces de antenne nog steeds niet werkt, betekent dit dat beide criteria verouderd zijn, en dat u de satelliet daarom alsnog softwarematig moet (late) updaten.

- Software update automatische antennes:

Afhankelijk van het type antenne vind u onderstaand een link naar de uitleg van de upgrade mogelijkheden:

(Magicsat/Classic) EASY: http://www.karmantrading.eu/faq-items/hoe-update-ik-mijn-teleco-magicsat-easy-of-flatsat-easy/
TELESAT: http://www.karmantrading.eu/faq-items/hoe-update-ik-mijn-teleco-telesat-satellietantenne/

Indien uw schotel zich wel richt op de satelliet, maar de kanalen worden (gedeeltelijk) niet gevonden:
Alhoewel er hier meer mogelijkheden als reden zijn, is het de grootste kans dat dit euvel is opgelost wanneer u op uw receiver een FASTSCAN procedure heeft uitgevoerd. Op dit moment worden er veel kanalen verplaatst van Astra 19.2 naar Astra 23.5(HD) waardoor de receiver deze kanalen niet kan meer kan weergaven op de oude locatie.

De fastscan optie vind u in het menu van uw receiver. U dient de satelliet éérst te richten op ASTRA 19.2 (Astra1). Dan draait u de fastscan, en daarna zijn uw kanalen zichtbaar op Astra 23.5 (Astra3)

Als alles u zelf niet lukt, kunt u uiteraard uitwijken naar een servicedealer. U kunt deze vinden via deze link: http://www.telecobenelux.eu/pages/dealer-locator/

We hopen met dit bericht een beetje duidelijkheid te hebben geschept.

Met vriendelijke groet,
Roeland Buisman


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling