CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 07:07

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: batterij
BerichtGeplaatst: 02 jul 2007 17:22 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2007 20:22
Berichten: 275
Woonplaats: Oostende
Vooraleer dit te posten heb ik wel degelijk met de zoekfunctie gezocht maar eerlijk gezegd vind ik geen antwoord op mijn vraag.........
Graag had ik een kort en duidelijk antwoordje gekregen , ik zal proberen zo nauwkeurig mogelijk mijn vraag te stellen , ben er zeker van dat ik dan wel een duidelijk antwoordje zal krijgen hé :wink:

Hier komt het ....

Ik heb een samsung lcd/ tv geplaatst in de mh, deze werkt op 220v en deze zal ik voeden met een omvormer 12v - 220v / 500watt, deze lcd / tv verbruikt volgens samsung 49 watt

Binnenkort wordt in onze MH ook sateliet geplaatst , een satnat UFO met digitale ontvanger merk CRISTOR , werkend op 220 of 12 volt , verbruik max.17 watt( opgezocht op internet )

We hebben in onze MH een leefbatterij van 105 AH , ik stelde de vraag aan de motorhomeboer ( nie slecht bedoeld zulle ) of deze batterij met 105 AH voldoende is voor tv , sat en buiten dat enkel wat binnenverlichting die op 12 volt werkt...............

Zijn antwoord was dat deze batterij na 2 u tv kijken plat zal zijn ......

:(

Op mijn vraag of ik een 2de batterij kan bijplaatsen was zijn antwoord ....JA , maar dan moet ge een extra laadrelais plaatsen ( kostprijs 139 euro )

Ik heb zo al het forum doorlezen en daar blijkt dat het niet evident is om een 2de batterij te plaatsen , daarom dacht ik eraan de huidige batterij ( die eigenlijk pas 1 jaar oud is ) , te vervangen door een nieuwe zwaardere batterij .

Indien dit een goed idee zou zijn, dan is mijn volgende vraag .....welke batterij zou ik dan best plaatsen ? 200 AH of meer ?????
EN ..... is het dan nog nodig dat ik zo'n extra laadrelais laat plaatsen of kan de alternator van onze MH de startbatterij ( 70 AH ) en bvb een leefbatterij van 200 AH laden ?

Maar indien het toch een beter idee is om een 2de batterij te plaasten ( gezien huidige batterij maar 1 jaar oud is ) , moet deze 2de batterij dan ook een batterij zijn van 105 AH , of mag deze bvb 90 AH of 120AH zijn ?

graag een simpel antwoordje aub, want anders zal ik er weer niks van verstaan

:oops:

Foxske


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 19 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bikerwally, campo, chrcis01, kristel


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling