CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 20:18

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oplaadprobleem.
BerichtGeplaatst: 31 jul 2007 20:00 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2005 09:42
Berichten: 2061
Woonplaats: West-Vlaanderen
Hallo,

Wij hebben een MH van het merk Home Car, deze hebben we nieuw gekocht in 2006. De oplaadunit is van het merk Calira. Wij hebben er direkt een 2de woonbatterij laten bij in plaatsen. Niettemin kort nadat wij de MH hadden gekocht vond ik dat wij niet lang genoeg stroom hadden. Toen ik dit melde bij mijn vroegere dealer wist hij daar geen zinnig antwoord op te geven, het enige wat hij mij voorstelde was om een nieuwe calira onder garantie te laten monteren.

Net voor dat we naar de kerstmarkt in Keulen zouden gaan hebben wij een ander Calira bij hem onder garantie laten plaatsen. Achteraf bleek deze Calira geen nieuwe te zijn en waren de problemen nog erger ik heb dan ook de oude Calira terug opgaan halen en deze terug gemonteerd en direkt heb ik 2 nieuwe halftraktie en diepladers van batterijen ingemonteerd waarna ik moet vaststellen dat al mijn elektriciteits problemen opgelost waren.
Als het mogelijk is proberen wij toch om de twee weken met de Mh op pad te gaan. De laatste keer was het weekend van de 14 de juli.

Toen ik het voorbije weekend 220V opstak, dit om de batterijen op te laden moest ik vaststellen dat de Calira wel stroom doorlaat maar de batterijen niet oplaad. Wanneer ik stroom opsteek zie ik dat het kontrole lampje van de lader oplicht maar enkele sekonden later daarna terug uitgaat en zie ik via de indikators van de laadtoestand van de batterijen niets bijkomt.

Voor de mensen die geen laadtoestel van Calira hebben is dit waarschijnlijk Chinees maar hopelijk zijn er mensen op het forum die er wel één van Calira heben en kunnen deze mij verder helpen of een antwoord geven.

Waarvoor mijn dank

Afbeelding





Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 3 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chvanve, Clement, fiatboy12, Franco, Julien, Rudy Annick, veron


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling