CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 mei 2024 09:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Truma verwarming stuk deze winter!!
BerichtGeplaatst: 17 jan 2008 19:51 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 19:34
Berichten: 2671
Woonplaats: Europa
Hallo,

Deze winter is echt niet gelopen zoals verwacht, maar met techniek kan nu eenmaal van alles gebeuren.
Hieronder wat er gebeurd is en wat ik ondernomen heb:

De combi kachel van Truma c6000 begon te haperen en enkele dagen later was ze dood. Het ergste wat je kan overkomen tijdens de winter bij - 10° en dan twee aparte bedden ( is een nadeel dan). Enkele plaatselijke herstel diensten gebeld. De mobiele eenheden waren nog niet in dienst, het was nog voor 22 december. Of wel had men niet alle onderdelen ofwel was de afstand nogal ver. Dus maar rechtstreeks naar Putzbrunn bij Munchen, de fabriek van Truma.
Herstelling: Een nieuwe printplaat en een algemeen nazicht en 450 km verder stond de kachel terug in de motorhome een ........ werkte niet.

Dan begin je aan de installatie te denken, gasleiding, ontspanner, enz. Alles geprobeerd, het was koud maar een geluk dat er stroom aansluiting was en een elektrisch vuur.
Gasfles rechtstreeks op de kachel en ze gaat, leidingen zuiver gemaakt en aangesloten en ze ging niet. Noodleiding gemaakt met de slang van de BBQ en ze ging..........14 dagen en terug problemen. s morgens 4 ° in de motorhome. Kachel op storing en gedaan....

Ondertussen was het kerstvakantie en fabriek dicht maar wel waren er mobiele service diensten op pad en had ik deze tel n° bij.
Ik moest mij 120 km verplaatsen en daar werd vastgesteld dat de printplaat stuk was. De print die men in Munchen geplaatst had was een ruil/herstelde print en die had het weer begeven.
Nu moest er een nieuwe in en dat gebeurde ook. Kachel werkte.

120 km terug naar Flachau.

14 dagen later op 7 jan 2008 en reeds tijdens onze terugrit naar B terug problemen, regelmatig storing. Werkte nog maar niet meer op de grootste brander.

Contact met fabriek en afspraak gemaakt met een mobiele hersteldienst. Op een parking in Bad Kreuznacht hebben we ons getroffen en na meer dan twee uur zoeken gevonden. Bij de eerste herstelling in Munchen had men het inspuitstuk (sproeier) geforceerd en verbogen. Vlam kwam onregelmatig in de verbrandingskamer en werkte soms en soms niet.
Door het vaak op en afschakelen van de relais kan de print stuk gaan. Een zwak punt????

Gelukkig heb ik de twee eerste printen niet moeten betalen (garantie) maar wel de laatste herstelling, 186 €
Bewijzen dat de fout in de fabriek is gebeurd is heel moeilijk dus dat zullen we wel aan ons broek hebben. Zo zie je maar, ook daar maakt men fouten maar in de winter is dit wel fataal.

Dat een mens zo afhankelijk is van warmte!!!

_________________
Groeten,

Jos

Polarsteps/JosMuyzers
Mijn blog: http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
12 Motorhomes gehad in meer dan 30 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 15 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling