CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 10 sep 2010 02:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alternator defect??
BerichtGeplaatst: 21 jul 2010 00:20 
+1000 Postings
+1000 Postings

Beste zwervers , eergisteren reed ik van Ceriale naar San Remo...een ritje van pakweg 75 km met een beetje klimwerk maar wel bloedheet.Mijn alarm van de startbatterij ging tijdens het rijden alsmaar piepen en gaf aan dat de startbatterij nog maar 11,7 V had . Ik reed met airco op en lichten aan. Aangekomen in San Remo, de stad bezocht , overnacht en 's morgens willen vertrekken maar dat lukte niet. Platte batterij natuurlijk , een vriendelijke Hollander heeft me met startkabels terug in gang gekregen en ik ben dan maar terug naar mijn volgende bestemming gereden met de airco af en lichten uit. Hij ging niet meer in alarm en de batterij laad terug bij. Eenmaal op bestemming ben ik gestopt bij een garage en de mekanieker wist me te zeggen dat de alternator niks meer bijlaad en dat ik een nieuwe moet laten plaatsen wat natuurlijk niet kan want anders was die batterij op mijn laatste rit niet meer opgeladen. Wat wel aannemelijk is ,is dat de alternator bijna versleten is en net niet genoeg meer bijlaad als ik met airco en lichten op rijd.
Ik ga hem na overleg met de madam toch maar laten vervangen maar weet er iemand daar een prijs van om ongeveer een idee te hebben. Het is voor een Ducato van 2004 ,en nog een vraagje...hoeveel moet zo een alternator normaal bijladen ?
En nog iets , het rode lampje aan mijn dashbord ging niet branden?? Het was het alarm van het controle paneel dat ging piepen.

Afbeelding

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 12 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]