Burstner 710
Fiat Ducato 150 pk van 2013
Enkele weken geleden had ik de MH een paar dagen aan de 220 gehangen omdat we er enkele dagen mee weg gingen gaan en de woonbatterijen dan best goed geladen zijn.
Toen ik daarna starten om te vertrekken merkte ik dat het lichtje v/d batterijlading bleef branden dus ik dacht meteen dat de
alternator de geest gegeven had???
Even de multimeter er bijgehaald om alles even te kontroleren en het volgende vastgesteld:
Vlak na het starten kwam er geen hogere spanning aan de startbatterij maar toen ik even het toerental wat hoger liet gaan plots na enkele seconden de normale laadspanning van boven de 14 V dus
alternator niet gesneuveld. Waarom blijft dat batterijke dan branden in dashboard?
Alternator geeft prima dus dat lichtje zou uit moeten gaan?
Aan de (splinternieuwe) woonbatterijen komt er
geen laadspanning dus misschien dat daarom het batterijlichtje blijft branden?
Even de startbatterij vervangen door een andere batterij om zeker te zijn dat daar niets mis mee is maar zelfde resultaat?
Er is dus iets dat er voor zorgt dat er geen laadstroom naar de woonbatterijen gaat maar ik heb alle zekeringen enz. nagekeken maar zie nergens iets abnormaals???
Probleem is er dus gekomen nadat hij aan de 220 V gehangen heeft want vlak daarvoor was ik er nog mee weg geweest en was er dus geen probleem.
Van die MH elektriciteit en elektronica ken ik weinig dus daarmee mijn vraag hier aan de specialisten.