CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 20:17

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Begint Uw webasto verwarming soms midden in de nacht te klik
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017 10:13 
Offline
+500 Postings
+500 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 sep 2005 11:49
Berichten: 576
Allen gegroet.

Ik heb dit onderwerp reeds aangeraakt in een andere rubriek maar heb nog enkele vragen die ik hier zou willen aan toevoegen voor een breder publiek.
Ik heb sinds bijna 15 jaar een zelf ingebouwde Standheizung (merk Aitronic) die klikt en zoemt, net als de meer bekende Webasto’s. Dit niettegenstaande het feit dat er 2 geluidsisolerende buizen op zitten over de volledige lengte van de camionette. Ik blijf ze echter wel horen, naar ik aanneem omdat de behuizing niet afgesloten is (zie foto).

http://imageshack.com/a/img923/8403/aLaoAl.jpg

Ik heb ze dan ook altijd uitgeschakeld gedurende de nacht maar ik was zeer verwonderd te horen dat gebruikers van de meer recente buscampers zich blijkbaar ook nog bewust zijn van het geluid dat een Webasto verwarming produceert. En ik zou dit liever vermijden, want soms vertrek je met je camper om eventjes weg te zijn van de dagelijkse beslommeringen en dan is het niet de bedoeling dat, als er iets op je lever ligt, je ’s nachts ook nog wakker wordt van een klikkende dieselpomp …

Nu werd ik wel minder gestoord door het klikken als door het blaas lawaai omdat mijn dieselpomp, eens ze warm was en een stabiel blaasvolume bereikte veel minder klikte en ook snel weer op kon starten.

Daarom volgende vraag aan dit forum : gebeurt het dat uw webasto-pomp begint te klikken midden de nacht en is dit misschien omwille van een automatische herstart?
Of blijft de dieselpomp van de Webasto altijd verder klikken nadat ze al een stabiel blaasvolume bereikt heeft?
En welk merk is je camper en stoort het blaaslawaai ook ? Of kan je dit misschien dempen door het sluiten van een “deur” of de klep van een verwarmingspijp ?

dank op voorhand voor elke reactie

O ja. Ik wil het ook graag horen als je een buscamper (geen alkoof) hebt met een niet hoorbare gasverwarming ? Truma ?
Nogmaals dank


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleuretje, Josip


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling