CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Truma combi 4D
BerichtGeplaatst: 21 okt 2018 12:05 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2016 19:43
Berichten: 147
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Beste camperaars,

Ik heb uiteraard eerst de zoekfunctie gebruikt om mogelijk eerdere topics door te bladeren ivm met deze combi verwarming/boiler maar heb niets gevonden waar mijn vragen aan beantwoorden.

Wij hebben een FV Fortyvan 2015 standaard voorzien van een Truma Combi 4D. Deze heeft steeds goed gewerkt tot vorige week. Wij gebruiken deze combi elk weekend aangezien ik zelf deze gebruik om na een wielrenwedstrijd mij te douchen. In de wintermaanden maken we er ook gebruik van om de camper op temperatuur te brengen/houden. Wij doen geen skivakanties of zo. De camper wordt dus niet op stal gezet. De langste periode dat die op stal heeft gestaan is een maand en dat is dan bij ons op de oprit.

Het volgende doet zich nu voor: bij het aanzetten van de boiler of verwarming (maakt niet uit) geeft de CP classic bediening een storing aan. 6x rode knipperlicht. Volgens het boekje duidt dit opeen tekort aan diesel of schuine stad van het voertuig. Ik kan al uitsluiten dat dit het geval is. Naftbak is vol en de camper staat pas. Volgende stap is herhaaldelijk de combi op- en afschakelen zodat er diesel kan "opgezogen" worden uit de tank (mogelijk luchtbel?!) maar dit helpt niet. Vervolgens op de truma zelf gaan kijken of er een fout code wordt aangegeven. Inderdaad, een rode led geeft de volgende signalen aan: KLLLLKLK (K=korte belichting; L=lange belichting) en dit zou blijkbaar een fout in de gasdrukregelaar zijn (wat hier nvt is aangezien diesel combi) of electronica aan vervanging toe.
Ik heb hier en daar al wel gelezen over zelf herstellingen uit te voeren aan een printplaat. Als het enkel iets vervangen/solderen is, kan ik het wel aan. Ben zelf handige harry maar heb niet steeds de kennis om zomaar iets te doen. Het lukt me evenwel met hulp. Hulp die ik hier dus zoek nu.
Wat zijn nog mogelijke zaken die ik over het hoofd zie alvorens ik met de Truma professionele hulp inschakel? Graag wat hulp van jullie zodat ik dit mogelijk kan oplossen of in elk geval niet als een leek professionele hulp moet gaan zoeken.

Alvast veel plezier met jullie camper gewenst want oh! wat is het toch leuk een buitenverblijf op wielen!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 33 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josip, veron


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling