Beste forumleden
Voor het laden van de huishoudbatterij(LiFePO4 150Ah) zou ik willen kiezen voor een Victron Orion Tr Smart 12|12 30 (het betreft de toekomstige ombouw van een ducato euro 6D).
Nu zijn er 2 soorten Orions:
Geïsoleerde (gescheiden massa voor bv in een geïsoleerde opbouw zoals pickup cabine of een boot) en
Niet-geïsoleerde (één massa aansluiting, goedkoper). Zie afbeelding onder.
In mijn geval denk ik de niet-geïsoleerde te nemen omdat ik ervan uit ga dat er in een bus genoeg massa punten zijn.
Toch zie ik veel collega-bouwers (profi en non-profi) toch voor een geïsoleerde booster gaan in hun bestelbussen. Is hier een reden voor?
Is de massa in moderne bestelbussen misschien niet overal even goed meer?
Ik las iets over een "floating output en level shifting" bij de geïsoleerde? Is hier voordeel uit te halen?
Graag uw mening hierover.