Beste,
Tijdens de zomer hang ik eigenlijk nooit aan de stroom, dan ben ik voldoende zelfvoorzienend. In de winter is dat wel af en toe noodzakelijk, vooral bij meerdere dagen stilstand en de verwarming continue aan. Terwijl ik nu eens aan de paal hing had ik het in mijn hoofd om eens via de GSM bleutoot eens naar de smartlader te kijken en deze vroeg me prompt om een up-date, dus maar even op het knopje gedrukt. Na een 10 a 15 % kreeg ik de melding dat de up-date onderbroken was, niet erg dacht ik, we proberen opnieuw, maar na een paar keer proberen steeds zelfde verhaal. Dan maar afgesloten. Wat merk 's avonds, de batterij staat op 80% terwijl ik aan de stroom hang, dat zou 100 % moeten zijn. Ik kijk de lader na en daarvan staan 2 rijen rode ledtjes te pinken, dus in storing. Een paar keer de spanning van de lader gehaald maar dit mocht niet baten. Na een telefoontje op het avondlijke uur naar mijn leverancier van die goederen, die me op dat uur vriendelijk te woord stond en me aanraade ook even van de batterij los te koppelen, maar ook dat was tevergeefs. Hij had de lader op voorraad en kon het op mijn terugweg gaan ophalen indien nodig. Na even nadenken, de Victronconnect-app op de tablet geplaatst en hier een poging mee gedaan om te up-daten en waarachtig, het lukte nog ook. En gelijk werkte de oplader weer, oef. Dus hier wil ik even melden dat bij een mislukte up-date van de Victron lader deze ook gelijk buiten werking wordt gezet, dus wees daar alert voor. Waarom de up-date met de smartphone niet lukte en wel met de tablet blijft me een raadsel, iemand hier een antwoord op? Slechte verbinding? Ik stelde wel vast dat de krant downloaden 's anderendaags ook niet al te vlot ging, maar het lukte wel na een paar pogingen. We stonden op de camperplaats van Maastricht toen.
Joske
_________________ Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen Citroën Jumper 3.0 L4H2 2009 met VakCar (NL) inbouw ingeschreven als Kampeerwagen sinds 2012.
|