CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 22:48

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Off-grid slow-charging van een elektrische wagen
BerichtGeplaatst: 19 maart 2024 15:11 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2013 13:32
Berichten: 380
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken om onze elektrische wagen te kunnen laden (met de granny charger tot max. 13A) op een off-grid 'island' PV-installatie met een accu als buffer. Zijn er hier mensen die ervaring hebben hiermee?

Mijn doelstelling:

- Deze off-grid installatie zal enkel gebruikt worden voor het laden van de wagen
- Deze installatie hangt dus op geen enkele wijze aan het stroomnet (volledig off-grid)
- 12 PV-panels kunnen voorzien worden (maar moeten op 2 plaatsen gemonteerd worden, dus 2 keer 2x3 panelen)

Opmerkingen: de wagen staat in de zomer veel thuis en kan direct geladen worden tijdens de beste opbrengsturen. De "granny charger" is voldoende omdat we geen nood hebben aan snelladen.

Ik was al in de richting gegaan van een Victron EasySolar of Multiplus-II of Quattro. Waarbij *als ik het goed begrepen heb* je de PV-panelen gewoon aansluit op deze Victron, alsook een batterij. (12/24 of 48V) én gewoon de ingebouwde omvormer van deze Victron gebruikt voor de granny charger.

Van al deze drie Victron-series is een versie beschikbaar met 5000W continues output. Wat ruim voldoende is voor de 230V/13A granny charger.

Zit ik hier op goede weg of ben ik er compleet naast aan het slaan? Voor mij is heel het solar-panel gebeuren nieuw.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 28 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franco, Guido58, Paumen, v865786


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling