CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 mei 2024 03:47

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een onofficiële overnachtingplaats bij jou in de buurt.
BerichtGeplaatst: 07 okt 2006 13:22 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2004 02:14
Berichten: 1192
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem
Een onofficiële overnachtingplaats bij jou in de buurt.

Er werd hier reeds de rubriek “staanplaatsen bij particulier” opgestart waarin regelmatig de reactie kwam van: “Ik zou wel willen een plaats aanbieden, maar ik woon midden in het centrum, of op een appartement”.

De voorbije maanden stelde ik zelf enkele keren de vraag: “Ik moet de komende week een paar dagen in de buurt van … komen werken, weet er iemand waar ik in die buurt veilig kan overnachten?”

Deze twee "problemen" deden bij mij het idee rijzen van: “Als iedereen nu eens in zijn eigen buurt uitkijkt waar er een rustige parking, of een mooi plaatsje is waar men voor één nacht veilig en ongestoord kan overnachten, en deze plaats hier kenbaar maakt, kan elk voor zichzelf een lijstje aanleggen waar men bij gebrek aan een officiële mh-parking in die buurt toch terecht kan voor een nachtje”. Ik zelf zou dit overzicht van onofficiële staanplaatsen ook willen verwerken in mijn website.

Het hoeft dus geen plaats met voorzieningen te zijn, er hoeft ook niks bijzonders in de buurt te zijn, gewoon een plekje waarvan je zelf denkt: mocht ik hier in mijn buurt een overnachtingplaats zoeken, ik zou dààr gaan staan. Daar is het rustig, is er geen gevaar voor inbraak en gaat de politie er geen probleem van maken als je er voor één nacht blijft staan.

Zo lijkt mijn woonplaats op 25km. van Gent op het eerste zicht niet interessant als uitvalsbasis voor een bezoek aan Gent. Maar voor iemand die vanuit Limburg een bezoek aan Gent wil brengen kan het een rustgevende gedachte zijn dat hij na een rit van meer dan een uur, zich zonder al te veel zoeken ergens gerust kan parkeren, en zich rustig kan neerleggen op een plaats die hem aanbevolen wordt door een plaatselijke motorhome gebruiker. En wat is na een goede nachtrust en een rustig ontbijt nog een verplaatsing van 25km om een geschikte (dag)parking te zoeken in de buurt van uw bestemming???

Daarom heb ik een lijstje met enkele standaardgegevens opgesteld dat je kan kopiëren en aanvullen. Heb je zelf nog iets wat er bij moet, en dat ik over het hoofd gezien heb stuur mij een pb’tje en ik vul het lijstje graag aan.

Ik zal er als voorbeeld ook een eerste plaats bij mij in de buurt aan toevoegen zodat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Groeten,
geert.

_________________
Hou bij het aanklikken van een link de "shift" toets ingedrukt!"
It's not a journey, ...it's a way of life!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling