CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 13:33

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terug naar Devon en Cornwall, Zuid-Engeland 2010.
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011 19:06 
Offline
+4000 Postings
+4000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2008 12:48
Berichten: 6390
Woonplaats: Brugse Ommeland
Terug naar Devon en Cornwall 2010


Zondag 6 juni 2010

We vertrekken thuis om 9.10 uur en bollen rustig naar Calais. Daar rijden we in het ruim van The Pride of Canterbury die om 11.40 uur de trossen losgooit. We zijn opnieuw vertrokken voor een reisje door Zuid-Engeland. Dat we deze reis zouden maken wisten we vorig jaar al. Het is gewoon de aanvulling op wat we vorig jaar in dezelfde streek beleefden en omdat we ons reisprogramma toen niet konden afwerken hopen we nu één en ander te kunnen aanvullen. Na een kalme overtocht ontschepen we om 12.10 uur in Dover.

We rijden via dezelfde route naar Wiltshire waar we halt houden in Bratton. Hier gaan we The Westbury White Horse bewonderen, een afbeelding van een paard in een kalkheuvel. Volgens de ene bron wel 400 jaar oud, volgens een andere slechts 235 jaar. Op het eind van de jaren 1950 werd er een beschermende laag beton op gegoten maar daar malen we niet om. We parkeren aan het uitzichtpunt (N 51°15’40.75” & W 2°08’46.04”) en maken dan een rondwandeling van ca. 6 km.

http://www.visitwiltshire.co.uk/dbimgs/walk%205.pdf

Er staat erg veel wind en we waaien eens goed uit. In Bratton komen we langs het mooie kerkje dat omringd wordt door een dodenakker met oude zerken.

Vòòr ons vertrek hebben we het POI-bestand van Noord-Europa van

http://www.archiescampings.eu

in onze GPS geladen en we kunnen er meteen gebruik van maken. We selecteren de dichtstbijzijnde camping en belanden zo op Brokerswood Country Park caravan & camping (N 51°16’15.33” & W 2°13’55.03”). Leuk die POI’s, dat werkt vlot maar we weten wel niet waar we terecht zullen komen, deze camping staat immers niet vermeld in de vier campingboeken die we meevoeren. We betalen £26.00 voor één overnachting zonder elektriciteit; duur!


Maandag 7 juni 2010

Na een rustige nacht rijden we verder naar de Cheddar Gorge, Engelands grootste ravijn, ca. 120 meter diep en 5 km lang. Vermits er geen water meer doorheen stroomt en er op de bodem een comfortabele weg is aangelegd, rijden we er eerst eens door vooraleer we onze mobi parkeren (N 51°17’01.24” & W 2°45’45.45”). We maken er de omtrekkende wandeling op de bovenrand van het ravijn, natuurlijk gaat het pad eerst steil omhoog. Maar na deze inspanning worden we beloond want het uitzicht is er mooi en wanneer we af en toe eens echt tot op de rand gaan kijken zien we goed hoe diep het ravijn wel is. Op de foto kun je nog net de weg zien lopen. Naast schapen helpen hier ook loslopende geiten de begroeiing kort te houden.

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w- ... e_walk.pdf

Na de wandeling gaan we inkopen doen, kaas natuurlijk. Een stuk Somerset brie, een stuk extra mature Cheddar en een stuk Draycot blue. We kopen ook een take-away cream tea, op een bank in een park eten we daarvan alvast de scones op. In Cheddar zelf is er behalve veel toeristen eigenlijk niet veel te zien. Kaas wordt er al lang niet meer gemaakt, maar het is wel leuk om er eens te zijn.

We willen graag nog wat rondtoeren in het Exmoor National Park en rijden verder naar het mooie stadje Dulverton. Helaas ondermijnt de regen deze plannen en we beslissen dan maar om meteen door te rijden naar het zuidelijker gelegen Dartmoor National Park. We houden halt voor de nacht op Barley Meadow Camping and Caravan Park (N 50°43’02.7” & W 3°46’58.9”). We betalen £20.00 lidgeld voor een oversea membership dat drie maanden geldig is. Daardoor krijgen we korting op de campings van The Camping and Caravanning Club. We ontvangen ook nog een pak informatie en een kaart waarop hun sites staan. Voor de standplaats zonder elektriciteit betalen we ook nog eens £17.00.


Dinsdag 8 juni 2010

Het is de hele nacht blijven regenen maar ’s ochtends blaast de wind de regen weg en breekt de zon door. We rijden verder naar Chagford, een aardig plaatsje met enkele thatched roofs en een minuscuul overdekt marktje, “The Pepperpot”. Het is een leuk plaatsje met ook nog een mooi kerkje. Het houtsnijwerk binnenin is zeer verfijnd.

Dan trekken we naar Postbridge waar we parkeren aan het tourist info bureau (N 50°35’37.24” & W 3°54’46.55”). We maken er een rondwandeling die ons van dichtbij kennis laat maken met Dartmoor National Park. Zo kunnen we helemaal opgaan in de ongeziene pracht van het N.P. De wandeling leidt ons over de eeuwenoude clapperbridge waarvoor Postbridge gekend is. In Bellever ligt er ook zo één maar die is gedeeltelijk ingestort. Op onze wandelroute komen we behalve clapperbridges ook oude steencirkels, een dolmen en meerdere in het wild levende pony’s en paarden tegen.

http://www.dartmoorcam.co.uk/CAM/previo ... bridge.htm

Na de wandeling rijden we naar Princetown. Princetown ligt in het midden van Dartmoor N.P. en is wellicht het meest vermaard o.w.v. de gevangenis die op deze, toentertijd zeer onherbergzame plaats werd gebouwd. Ontsnappen was bij voorbaat een opstapje naar de dood. Wie ontsnapte kwam bijna zeker om van ontbering. We wandelen eens rond in het stadje maar om het gevangenismuseum te bezoeken, zijn we net te laat. Rond het kerkje vallen de rijen met erg sobere zerkjes op. Algauw wordt het duidelijk dat die de laatste rustplaatsen van overleden gevangenen aanduiden. Hun zerk draagt geen naam, alleen maar een nummer. Zelfs na hun overlijden kregen de prisoners hun naam niet terug.

We trekken verder door Dartmoor N.P. en rijden naar Looe. De pure eenvoud van het landschap maakt het adembenemend mooi. We stoppen nog enkele malen om het natuurschoon te bewonderen. Onder een wisselend wolkendek blijven we kijken naar de runderen, schapen, wilde pony’s en paarden die hier vrij rondlopen.

In Looe kiezen we voor de kleine camping Polborder House Caravan Park (N 50°22’38.3” & W 4°25’03.7”). We betalen £15.50 voor 1 nacht zonder elektriciteit.


Woensdag 9 juni 2010

Vandaag bezoeken we Polperro, een charmant havenstadje. We parkeren onze mobi op de betaalparking (N 50°20’18.7” & W 4°31’18.4”) en stappen naar het oude haventje, minder mobiele bezoekers kunnen gebruik maken van een toeristenbusje. Aan de kade worden we gelokt voor een boottochtje op zee. We hebben niet veel tijd nodig om te beslissen mee te varen. Het is zalig. Het weer is prachtig, wat zon, wat wolken, een kalme zee, … een heerlijk tochtje. Om duizend jaar te worden. We zien de machtige rotskust van Cornwall. Boven op de kliffen wandelen mensen die het kustpad volgen. We zien ook enkele kolonies aalscholvers, vis vinden ze hier in overvloed.

Na Polperro rijden we naar The Lost Gardens of Heligan. Deze tuinen bezochten we vorig jaar al, daar gaan we nu dus niet meer binnen. Maar we rijden er wel naartoe om er opnieuw lekkere saffraancake

http://www.cornishlight.co.uk/cornish-saffron-cake.htm

e.a. verse etenswaren te kopen in de Lobbs Farm Shop (N 50°17’14.30” & W 4°48’52.55”). Goede kwaliteit en min of meer op de route naar Mevagissey, het tweede havenstadje dat we vandaag bezoeken. We gaan er eens binnen in het (mini)aquarium met zeevissen. Het haventje is vooral gekend omdat het een dubbele pier heeft maar echt speciaal is dat natuurlijk niet. Op de buitenste pier staan een tiental hengelaars. Ze vissen op makreel. Op de kade zien we hun vangst liggen.

We beslissen om naar het meest zuidelijke punt van Engeland te rijden, het schiereiland “The Lizard” waar we een camping hebben uitgekozen. Helaas, daar aangekomen blijkt deze volzet te zijn, dan maar terug landinwaarts. Een boerenerf lokt ons met een bord “wildcamping”. Hier vinden we plaats en staan we rustig voor de nacht. Een Zwitser die ook in deze regio rondtoert met zijn motorhome komt een praatje maken en de boer vergeet niet om het standgeld op te halen (£14.00 zonder elektriciteit, N 49°59’41.0” & W 5°12’51.5”). De camping is erg basic maar dat vormt voor ons geen probleem.


Donderdag 10 juni 2010

Vandaag rijden we naar het stadje Lizard waar we een kustwandeling(etje) maken. We laten onze motorhome achter op de ruime parking (N 49°58’09.73” & W 5°12’17.93”).

http://www.southwestcoastpath.com/main/ ... nt&w_id=63

Op onze wandelroute komen we doorheen het plaatsje Church Cove waar we eens binnengaan in het kerkje. Het is typisch Brits en is perfect onderhouden met mooie geborduurde kussens op de banken en verschillende herdenkingsplaketten aan de muren van slachtoffers en gesneuvelden uit de Boer-war, WOI, WOII, … Op weg naar het kustpad staan er ook mooie thatched houses. De route op het kustpad beloont ons met eindeloze uitzichten. We houden voortdurend halt om te genieten van de natuur en net als vorig jaar zien we basking sharks zwemmen in zee. We komen ook voorbij een lookout van de kustbewaking en langs een testplaats waar Marconi proeven deed in de pioniersjaren van de draadloze communicatie.

Na de wandeling rijden we naar Goonhilly satellite earth station waar gigantische schotelantennes staan. Helaas kan de site deze zomer niet bezocht worden. Van buitenaf maken we er toch enkele foto’s van.

http://en.wikipedia.org/wiki/Goonhilly_ ... th_Station

We passen onze planning aan en rijden dan maar naar Glendurgan Garden, een mooie tuin van The National Trust. De onthaalbedienden doen een uitvoerige uitleg over de voordelen van een lidmaatschap van de Trust. We beslissen in te gaan op het aanbod en we betalen de flinke som van £79.50. Voor dat bedrag mogen we tot 30 juni 2011 alle sites die ze in beheer hebben gratis bezoeken. Handig vermits we elk jaar de oversteek maken. Zo beleven we daar volgend jaar ook nog plezier aan.
De tuin is aangelegd op de flanken van een ravijn en er is ook een doolhof. Dat moeten we natuurlijk eens proberen. In de vijvers wemelt het van dikkopjes en salamanders. We slenteren doorheen de languitgestrekte tuin en belanden bij het laagste punt dat gelegen is aan de Helford River. Daarna moeten we terug omhoog, dat gaat minder vlot.

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w- ... garden.htm

We rijden verder richting Saint-Michael’s-Mount en kiezen voor de Trevair South-Treveneague Camping, £13.00 inclusief elektriciteit, N 50°08’32.8” & W 5°25’56.6”. De bezetting van de camping is zeer gering, er zijn zeker 50 plaatsen maar vanavond staan er naast ons slechts 2 caravans en 2 mobilhomes. Het is er zalig rustig. De lucht is overtrokken en het is winderig maar we hebben de laatste dagen geen spatje regen gehad en we bezochten alles in hemd met korte mouwen, zonder zonnebrandcrème zouden we al ferm roodgebrand zijn.


Vrijdag 11 juni 2010

Vandaag komt het er dan eindelijk van, we bezoeken Saint-Michael’s-Mount. Het is laag tij en we wandelen over de ruw geplaveide weg naar de ingang. Dankzij ons lidmaatschap van de National Trust mogen we gratis binnen. We klimmen via een oneffen trap naar de ingang van het bolwerk. Tijdens het bezoek aan het kasteel neemt onze appreciatie voor het bouwwerk en zijn omgeving nog toe. Door de ramen zien we de azuurblauwe heldere zee. De bezoekersroute brengt ons af en toe op een buitenterras, er staat een frisse bries. We nemen ook ruim de tijd voor een bezoek aan de tuin, die is opgedeeld in kamers. Een klassieke truc om barre weersinvloeden te temperen. Na enkele uren keren we terug naar het vasteland. Dat moet nu met een bootje want het is vloed geworden.

http://www.stmichaelsmount.co.uk/#4

Na Saint-Michael’s-Mount rijden we naar The Minack Theatre (N 50°02’30.0” & W 5°39’11.0”), een openluchttheater aan Porthcurno Bay. Eerst weten we niet zo goed wat we hiervan moeten denken. Het ziet er wat gekunsteld uit. Maar wanneer we de pancartes in de onthaalruimte doorlezen vernemen we dat dit het levenswerk van Rowena Cade is. Gedurende vele jaren bouwde ze samen met haar tuinman e.a. aan dit theater, ze hakten zitplaatsen uit de rotsen, sleurden aangespoelde scheepsladingen bouwmaterialen van het strand omhoog, doorstonden de oorlogsjaren, … Van zoveel volharding worden we stil en onze scepsis verandert in bewondering. Dit is echt theater aan zee!

http://www.minack.com/

De dag is al ver gevorderd en we beslissen om de Sennen Cove camping op te zoeken, £13.60 zonder elektriciteit, N 50°05’21.7” & W 5°40’11.8”.
De camping is één grote grasvlakte maar het uitzicht is OK.


Zaterdag 12 juni 2010

Vandaag staan enkele uitzichtpunten aan de kust en Saint-Ives op het programma. Eerst trekken we naar Cape Cornwall, dit is een mooie kaap van waaruit we Land’s End zien liggen. Even voor de kaap ligt er een rotsformatie in zee die enige gelijkenis vertoont met Charles De Gaulle die in bad ligt. We genieten van de zon, het briesje en het uitzicht.

We rijden terug landinwaarts en passeren door Saint-Just. We houden halt bij enkele winkels en slaan wat proviand in. Een taart in de Engelse kleuren versiert de etalage van een bakker. De ganse week al zien we tientallen auto’s waaraan Engelse vlaggetjes wapperen. Alles staat in het teken van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Vanavond speelt de Engelse ploeg zijn eerste match.
We rijden verder naar Zennor voor ons volgend uitzichtpunt. We betreden het klifpad en trekken richting Gurnard’s head. We wilden er nog even de benen strekken maar de route is zo mooi dat we beslissen effectief tot Gurnard’s head te wandelen. De route staat dan ook beschreven als één der mooiste stukken van het wandeltraject langs de kust. Zo komt het dat we de rest van de namiddag op het klifpad en Gurnard’s head spenderen. Het is al na 18.00 uur wanneer we terug in Zennor zijn. Daar kijken we nog eens rond in het mooie kerkje met de eeuwenoude stoel van de zeemeermin. Noodgedwongen beslissen we het bezoek aan Saint-Ives uit te stellen.

Later op de avond belanden we op camping Trevaylor Kelynach waar vroeger een varkensboerderij gevestigd was. Die is nu omgevormd tot een rustieke camping, dik in orde!
Botallack camping Trevaylor near Saint-Just £10.00 zonder elektriciteit, N 50°08’02.0” & W 5°41’00.8”.
Na het avondeten gaan we nog iets drinken in de pub van de camping. Het is er volle bak want op TV wordt de match Engeland – USA vertoond. Men vraagt ons of we Amerikanen zijn. We antwoorden dat we Belgen zijn en vertellen de anekdote van het drama van Bologna (WK 1990) toen David Platt met een vrije trap het Belgische elftal in de 118° minuut terug naar huis stuurde. Daar worden de Engelsen natuurlijk graag aan herinnerd. De eindstand Engeland – USA wordt 1-1 en na de wedstrijd loopt de pub al snel leeg. Na een vroege Engelse voorsprong hadden de supporters duidelijk meer verwacht. Wij blijven nog wat plakken en na een paar wee-drams zoeken we ook ons bedje op.


Zondag 13 juni 2010

Vandaag industriële-archeologie-dag.
We bezoeken de Geevor tin mine, een mijn die tot 1990 in werking is gebleven. Nu is het een museum. Er werd diep en ver onder de zee tinerts ontgonnen en we zien hier hoe dat gebeurde. De “ondergrondse” toer valt wat magertjes uit maar voor de mijnwerkers was het onwezenlijk en hard labeur. Op de bovengrondse rondleiding zien we o.a. een shaking table in werking. Het tinerts wordt zachtjes schuddend gewonnen uit vermalen steen. Industriële archeologie in actie, dat zien we graag.

http://www.geevor.com/

We trekken verder naar de buren van de tinmijn en brengen een bezoek aan The Levant Beam Engine (N.T.). Dit is de enige nog werkende (gerestaureerde) stoom-pompmachine die het ontgonnen tinerts uit de diepe mijnschachten omhoog hees. In 1930 sloot de Levantmijn en raakte in verval. Uiteindelijk werd de mijn verkocht en de nieuwe eigenaar bewaarde de site. Vele decennia later restaureerden enkele vrijwilligers de stoom- en pompinstallatie in zijn oude glorie. Vandaag werkt die terug picobello en het geheel wordt gekoesterd als een dierbare schat. Opnieuw industriële archeologie in actie, ons hartje jubelt.

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w- ... beamengine

http://www.youtube.com/watch?v=U1BCxtU4 ... re=related


Dan rijden we eindelijk richting Saint-Ives. Onderweg vliegt een klapwiekende buizerd over die een jong konijn in zijn klauwen gevangen houdt. Wij moeten ook nog eten deze avond.
We belanden op de camping Trevalgan touring park, £16.50 zonder elektriciteit, N 50°12’27.8” & W 5°31’08.6”.


Maandag 14 juni 2010

Na de aanpassingen aan ons reisprogramma van de afgelopen dagen, slagen we er deze ochtend uiteindelijk in om Saint-Ives te verkennen. We ondervinden wat moeilijkheden om onze mobi in het centrum te parkeren. Ten slotte vinden we parking aan het rugbyveld (N 50°12’33.6” & W 5°29’39.0”) en wandelen van daaruit naar het centrum. We bezoeken eerst Tate Saint-Ives, één van de vier Tate-musea die Engeland telt.

http://www.tate.org.uk/stives/

“Tate Gallery” stelt hier moderne en hedendaagse kunst tentoon. In Tate Saint-Ives zien we een bescheiden collectie, maar zowat elke gekende modernist is hier vertegenwoordigd, de tentoongestelde collectie bevalt ons. Het museum ligt vlak aan zee en biedt een panoramisch uitzicht op het strand, mooi is dat.

Daarna bezoeken we het Barbara Hepworth museum and sculpture garden. Barbara Hepworth was destijds de leading lady van de moderne beeldhouwkunst. Aangetrokken door het zachte licht vestigde zij zich in de jaren 1920 in Saint-Ives. Een groep kunstenaars volgde haar voorbeeld en samen vormden ze de “Saint-Ives School” die een belangrijke bijdrage aan de Europese kunst van de twintigste eeuw leverde. Het dient gezegd, het licht is er inderdaad zacht. Of treffen wij het met het weer?

http://www.tate.org.uk/stives/hepworth/

Na het museumbezoek lokt het stadje met zijn twee stranden en zijn pittoreske nauwe straatjes. Het is warm, tegelijkertijd waait er een fikse Atlantische wind. We kijken nog een tijdje naar de surfers in de branding en trekken dan verder. Wij weten het zeker, Saint-Ives bevalt ons!

We vervolgen onze route en belanden in Newquay waar we Trerice (N.T.) bezoeken. Trerice wordt al vermeld in het Domesday Book. Het is een bescheiden landhuis maar het is toch interessant om het te bezichtigen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Domesday_Book
http://www.nationaltrust.org.uk/main/w-trerice

Net als vorig jaar rijden we naar Padstow dat aan de monding van de rivier Camel gelegen is. Padstow is een gezellig stadje met een vissers- en een jachthaven.

We overnachten opnieuw op de Dennis Cove Camping, £16.50 zonder elektriciteit, N 50°31’55.77” & W 4°56’12.46”. We gaan ook opnieuw eten in The Seafood Restaurant van Rick Stein. Vanavond genieten we van het tasting menu. Verrukkelijke spijzen worden ons in zeven gangen voorgeschoteld.


Dinsdag 15 juni 2010

Deze ochtend gaan we nog wat verse etenswaren kopen en rijden dan naar het landhuis Lanhydrock (N.T.).

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w- ... anhydrock/

Er zijn ca. 50 kamers te bezichtigen en een niet al te grote tuin. Het is vooral interessant omdat de rondgang ons behalve door de praalvertrekken en statige salons ook door de werk- en bediendekamers leidt. In het kerkje op het landgoed brengt een zangkoortje liederen ten gehore. Er is nog marge voor verbetering.

Na het bezoek aan Lanhydrock keren we langzaamaan huiswaarts en rijden we terug naar de camping Barley Meadow waar we eerder deze reis al overnachtten.


Woensdag 16 juni 2010

We beslissen om vandaag the three reservoirs walk uit ons wandelboekje pathfinder guide “South Devon and Dartmoor” te maken. Het vertrekpunt ligt op 25 minuten rijden van de camping. De parking bij het vertrekpunt ligt op N 50°37’44.0” & W 3°41’30.5”.

http://www.holidayindartmoor.com/things ... 35983.html

Mooi plannetje, maar niet zo eenvoudig om uit te voeren, zoals zal blijken. Coördinaten in de GPS ingegeven en rijden maar. Wanneer we nog zo’n twee minuten verwijderd zijn van onze bestemming zien we een verkeersbord “unsuitable for wide vehicles”, hoe unsuitable of hoe breed de weg dan wel mag wezen staat er niet bij. Maar erg breed ziet het er toch niet uit. Via het commando “omrijden” berekent de GPS een nieuwe route, zo belanden we in een nog smaller straatje. Noodgedwongen moeten we achteruitrijden.
Opnieuw “omrijden” en zo geraken we verzeild in Bovey Tracey waar we, nog steeds aangestuurd door de GPS, wederom proberen om het vertrekpunt van de wandeling te bereiken. Het eerste straatje dat we ingestuurd worden is buiten categorie steil omhoog en alweer benauwend smal, we geven het op want hier kunnen we niet door geraken. Terug achteruit en we beslissen dan maar om Bovey Tracey te verkennen.
Tijdens onze rondwandeling door het stadje komen we langs de tourist info. De zeer enthousiaste en al wat oudere man vertelt ons dat we het vertrekpunt van onze three reservoirs walk kunnen bereiken via het plaatsje Hennock. Terug in onze mobi wagen we nog een kans. En jawel hoor, uiteindelijk bereiken we de parking aan het vertrekpunt. Hoera.
We maken de mooie wandeling langs de drie spaarbekkens. Op onze route moeten we door een weide met jonge kalveren waar de moederkoeien nog bij staan. Ze bewaken hun kroost met gans hun lijf. Ze staan pal voor de stile waar wij overheen moeten maar maken dan toch plaats voor ons. Even verder loopt het pad weer door een weide maar langs de weideafsluiting loopt ook een boerenwegel die op hetzelfde punt lijkt uit te komen. Wij kiezen voor de boerenweg waar het makkelijker stappen is. Zo’n 100 meter op de boerenweg komen de runderen in de weide in draf op ons afgelopen, het lijkt wel een stampede! Ze kunnen niet bij ons want wij staan op de weg. Het zijn zo’n 30 tot 40 jonge stieren. We zijn opgelucht dat we ons niet in de weide hebben begeven, wellicht hadden we dan wel met de poepers gezeten!
Na drie uur wandelen zijn we terug bij af. Even verpozen, iets eten en drinken en dan beslissen. We rijden een heel eind oostwaarts tot de camping in Orcheston-Shrewton nabij Stonehenge waar we vorig jaar ook al stonden, £12.50 zonder elektriciteit, N 51°12’28.65” & W 1°54’56.97”. Het is al 20.00 uur wanneer we daar aankomen. We parkeren onze mobi voor de nacht naast een Belgisch koppel dat met eenzelfde motorhome als de onze reist. Als tweelingen staan we naast elkaar. We maken een praatje in de avondzon en gaan dan ons potje koken.


Donderdag 17 juni 2010

Uiterlijk om 17.00 uur moeten we inchecken op de ferryterminal in Dover. We rijden zonder dralen naar Chartwell (N.T.), het landgoed van Winston Churchill. Eens we daar zijn aangekomen hebben we nog 3 ½ uur voor het bezoek en dat volstaat net want er is heel wat te zien.

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w-chartwell

Jammer dat we binnen geen foto’s mogen maken.

Wanneer de veerboot om 19.15 uur afvaart heeft die een uur vertraging opgelopen. Zoals gewoonlijk gaan we op het achterdek staan om te zien hoe het schip zich losmaakt van de wal.
We varen langzaam weg en zingen stil ons liedje : We’ll meet again, don’t know where, don’t when, but I know we’ll meet again some sunny day …

http://www.youtube.com/watch?v=cHcunREYzNY

Dag Engeland, bedankt voor de mooie reis en tot volgend jaar.



Dartmoor NP = Dartmoor National Park
N.T. = The National Trust
Diesel = £1,22/liter
Wisselkoers 2010 : £1.00 = €1.23
Vroegboekactie 2010 H/T overdag met motorhome en 2 personen voor €65.00 via http://www.poferries.nl/tourist/bookJou ... esOut=cado

_________________
Groetjes,
Miel

Keep your eyes on the road and your hands upon the wheel .... (J.M.)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling