CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 06:22

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Where are you from Sir? London 2011.
BerichtGeplaatst: 25 nov 2011 01:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Afbeelding
Bobby's
Have a nice day wensten ze ons nadat ik vroeg om een foto van hun te maken.
Vriendelijke bobby's.

9/11
Eindelijk in Engeland geraakt!
Wat vooraf ging na maanden voorbereiding om met onze hondje Otto een citytrip naar Londen te kunnen meemaken.
Chip gecheckt en in orde .
Bloed getrokken en gecontroleerd of de immuniteit tegen rabies nog oké was.
Alle vaccins gegeven.
De laatse prikje tegen wormen en een gezondheidsverklaring de dag voordien gegeven.
Alles was tot in de puntjes nagekeken om woensdag 9 november om 10h met de ferry vanuit Duinkerke het grote sop over te steken naar Dover.
We hadden afgesproken met vrienden om die dag eigenlijk om 22h te vertrekken , stom van mij, via e-mail had ik er 10h van gemaakt met het gevolg dat wij moederziel alleen al vertrokken vroeg in de ochtend na een rustige nacht te hebben doorgebracht in Graveline.
Vol vertrouwen naderden wij een dik uur en een half voor het inschepen de eerste controlepost.
We gaven onze Otto zijn paspoort...
Monsieur zei die gast achter het loket je ne peux pas vous laisser passer.
Slik, heb ik het goed gehoord of droom ik.
Comment?
De DFDS SEAWAYS medewerker herhaalde lakoniek hetgeen wat ik niet wilde horen.
Ik mocht beschikken ...en nu?
Bleek dat er een fucking cijfer de merde verkeerd gedrukt stond op onze hond zijn paspoort, toch nog niet genoeg gecheckt verdorie.
Om het kort te maken :
Na heen en weer gebel met onze dierenarts dat niets vanuit afstand kon doen was de enige mogelijkheid dat ons reste dezelfde dag terug naar huis te keren en met een verbeterde paspoort terug te rijden tegen het uur dat ons vrienden zouden inschepen, wat enorm vermoeiend en een beetje gek zou zijn laat staan belastend voor onze zenuwen, nu was het al gieren...
Een frans veterinair kon de chip inlezen en dateren in het boekje was de lumineuse voorstel van de cheffin van de zich niets aantrekkende medewerker van Seaways die gewoon maar zijn job deed ( maar toch had ik de behoefte om hem dood te schoppen....braaf zijn )
Oef!!! 16€ lichter en een half uur later mochten wij aan boord!!!
Afbeelding
Het ruim
Eens aan boord was het eerste wat wij deden Otto netjes in zijn bench geruststellen voor dat wij hem achterlieten in het ruim in de motorhome, honden mochten namelijk niet mee met de passagiers.
We gingen aan dek buiten om even op adem te komen en rustig te genieten van onze overtocht.
Even later doken we de taxfreeshop in en gaf mijn vrouw een Givenchy eau de toilet cadeau om van de stress te bekomen.
Wij waren op weg, niets kon ons nog wat schelen op dat moment! Effe relaxen en een dubbele espresso nemen om te kalmeren was de eerste nood. Oh ja nog wat ponden uit de machine nemen.
Afbeelding
De plas
Wij hadden uit de standaard boekhandel een kleine pocketboek gekocht om ons door Londen te gidsen, er was eigenlijk zoveel te zien dat het een kleiner boekje had mogen zijn...met things to see or not to miss in three days bijvoorbeeld.
Daar wij zo goed als een dag eerder dan de groep op dat eiland aangekomen waren besloten wij i.p.v in Dover te overnachten meteen naar Londen door te rijden en ons plaatsje op te eisen op de Crystal Palace campsite

10/11 London
Hier op de camping krijg je alle info wat nodig is om de stad te bezichtigen /bereiken/wathever...
Het onthaal is uiterst vriendelijk, ' t is te zeggen als je de moeite doet om de taal te spreken, je wordt er meteen geholpen en nog meer van dat.
Mapjes boekjes alles voorhanden om niets te hoeven missen.
Rechtstreeks naar Crystal Palace station wandelen is aangeraden om een of meerdere tickets aan te vragen , duidelijk vermelden voor hoeveel personen en voor welke dagen.
Een Day Tracelcard kost je amper een 7.30£ te gebruiken off peak welteverstaan, vanaf 9h 30'
Naar London kan je in 28' naar Victoria station sporen of naar London Bridge in 20'.
Wij kozen voor de trein daar er geen problemen zijn met het meenemen van onze hond, op de bus ben je overgeleverd aan de goodwill van de chauffeur en de eventuele files onderweg.
Onderweg van de camping naar het station wandel je door Crystal Palace Park , een grote vlakte/park in de wijk Bromley ontworpen in Victoriaanse stijl, net buiten de camping meteen links afslaan onder wat ik de Eifeltoren noem.
Met hond is het een goede opportuniteit om je Engels bij te schaven , vooral als je een Jack Russel bij je hebt ...nice dog...
Afbeelding
De eifeltoren?...the BBC Transmitter
Crystal Palace station
Onze eerste tripje was een boottocht op de Thames, niks zo goed als een tochtje van Embankmentspier ( kade neven House of Parliament ) naar St Katarine Docks om even van de sfeer te proeven, niet vergeten om je Day Travelcard te gebruiken men krijgt 30% korting op de tocht van Embankmentpier tot stroomafwaarts Tower Bridge, wie verder wil kan meevaren tot Greenwich,wij betaalden voor ons twee met korting 11£.
De tocht duurt niet zo lang maar je krijgt er een mooi beeld of zicht van wat er vanuit de Thames te zien is vanuit een boot en dat is niet min...
Bij het vertrek aan de kade zie je al London Eye een reuzen grote rad blijkbaar de grootste ter wereld, zicht op Westminster Abbey, de Big Ben, St.Pauls church, Tate modern de Millenniumbridge, Tower Bridge uiteraard enzoverder, te veel om alles goed tot je te laten doordringen.
Afbeelding
Embankmentpier
Het is de Circular Cruise dat men moet nemen , die geven je korting bij vertoon op je ticktet van het openbaar vervoer! Kaarten zijn niet uitwisselbaar met andere boten
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Restaurantbezoek op ST Katarine Docks omdat het dicht bij Tower Bridge ligt en de Tower, ideale plek om uit te rusten op deze gerenoveerde binnenhaven een succesvolle project, met zicht op oude binnenvaartschepen en nieuwe pleziervaartuigen.
Effe meedoen met da chique volk...I suppose ...
We call it a day en besloten alleen maar als test om van een metropunt naar een andere te wandelen om te zien of onze 14jarige JR Otto meekon, zagen toch dat we hem zoveel mogelijk moesten sparen en het stukje Crystal Palace station tot aan de camping voor hem als wandeling zouden reserveren.

11/11
Afbeelding
rechts kijken met een beetje oefening lukt het wel , alsook het links rijden ...oefening baart kunst maar toch effe wennen.
Afbeelding
mind the gap opletten voor de opening, het metronetwerk van londen is de snelste manier van vervoer, het werkt via kleurcodes , gewoon op je metrokaart kijken naar je bestemming en de kleur volgen , simpel.
Vandaag zouden wij naar changing the guard gaan zien at Buckingham Palace, verder via St James's Park, Green Park en Hyde Park naar Bond Street trotten.
Dat was nu een afknapper van formaat, ik bedoel hier nu dat wij niet verwacht hadden dat er massaal naar dat evenement ging gekeken worden...waren wij mis!!!
Een metersdikke rij mensen ontnamen mij en mijn fototoestel het zicht van dit unieke schouwspel, niet te doen, wij keken onze ogen uit. Zo goed als alle nationaliteiten hoorde en zag je daar dit alles onder het toeziend oog van politiemannen gewapend tot aan de tanden, bobbys om al het verkeer in goede banen te lijden , bereden politie...in burger waarschijnlijk ook maar die zagen wij niet, logisch haha.
Gelukkig kon ik af en toe een glimp nemen van deze wacht tussen de mensen door, onbeweeglijk...net tinnen soldaatjes, bij de wachtverandering liep er geen enkele uit balans, het leken mij robots.
Een topattractie maar jammer van de toestroom.
Afbeelding
Green Park in herfstkleuren
Via Green Park en Hyde Park besloten wij richting Bond street naar de winkels te gaan kijken, het thema was in feite shoppen en daar wij nog steeds geen t-shirt vonden met de opschrift my mum and dad went to London,my parents didn't buy me anything is het gewoon windowshoppen geworden.
In deze grootste groene gebied van London kan je zo goed als uren rondwandelen en zowat vanalles doen, paardrijden skaten, roeien, lopen, fietsen enz. of gewoon genieten van de talloze rozen of bloemperken en je ogen de kost geven.
Monumenten en gallery's vind je er ook maar de tijd is veel te kort om overal binnen te gaan als je amper een drietal dagen in Londen bent.
Een hapje in de Lido bij de Serpentine een meertje binnen Hyde Park kostte ons algauw een 20£.
Dat was pure traditionele pubkost bestaande uit :
One chedar musterd sandwich
One smoked salmon sandwich
One fried chicken sandwich
Two ales... zo tradinioneel was die ale niet daar het Italiaans bier was, liever dat dan Heineken...
Afbeelding
Hyde Park
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
slapen, uitrusten in het park en schaften aan de Lido
Bond street bleek niet te bestaan, zelf bij het navragen aan the locals wisten sommigen niet waar het lag, dus op zoek naar New Bondstreet en Old Bondstreet wat veel gemakkelijker bleek...gewoon weten wat men wil hé.
Dus een opeenvolging van winkels van topontwerpers, boutiques van exclusieve artiekelen, juwelierszaken a la Tiffany's en het veilinghuis Sothebys degradeerden het dorp waar ik woon in een categorie van winkelstraat wat vergelijkbaar is aan ...euh niks in feite.
Goed je ogen de kost geven en je geldbeugel dicht tenzij men over het een en ander beschikt en veel plastieke kaarten, zelfs een foto maken van een juweeltje uit een etalage kost je een bezoek van een kleerkast van een securityman die je vriendelijk en beleefd maar ferm vraagt om dat kiekje te wissen...wat je natuurlijk meteen doet, zijn uiterlijk speelde ook een rol die gast was breder dan ik groot was ...voldoende foto's trekken en er schiet wat over haha...dummy.
Het was een kwestie van uniek ontwerp en blabla.
Afbeelding Afbeelding
Het gestolen ontwerp
Vele gallerijen vind je er ook , eentje wat een must is om binnen te gaan is de Burlington Arcade bewaakt door twee Beadles, ordehandhavers in uniform die je keuren, ongepast gedrag is hier ten strengste verboden.Een babbeltje ermee slaan en een foto nemen mag gerust, ze nemen zelfs de moeite om in pose te gaan staan, niet dat ze er enige moeite voor moeten doen, presence en uitstraling is voor hun een natuurlijke houding.
Ook zij vroegen net als de bobby's vanwaar wij kwamen en witch language do you speak...vriendelijk.
Have a nice day sir!
AfbeeldingBeadles ( ordebewaarders )
Na al dat winkelgeweld hielden het wij voor bekeken, zo rond een uur of 5 in de namiddag kozen wij net als gisteren om richting camping terug te keren, veel gewandeld veel gezien en tevreden namen wij de metro terug...Otto is ook moe!
Afbeelding
keep to the right please!

12/11
Afbeelding
FIRE, FIRE! FIRE, FIRE!
Via London Bridge station bereikten wij deze ochtend the Monument, een 61 m hoge zuil opgericht ter herinnering van de Grote Brand die een grote deel van de stad verwoestte, wij kozen dit als startpunt van de dag omdat de St Paul's cathedral ook in de buurt lag.
Met onze pocket boek van Capitool over Londen hadden wij min of meer een gids bij de hand en voor de drie dagen in deze stad was het wel wat mij betreft een must.
Deze zuil , de kathedraal en Barbarican de culturele centra van Londen plus Regent's Park samen met een bezoek aan het pittoreske markt in Camden Town zou ons programma zijn voor de dag, een hele boterham...je wil wat zien.
Leuke verrassing van de dag tevens ook een hindernis was The Lord Mayor's show.
Een parade dat ieder jaar gehouden wordt om de nieuwe Mayor van de City te presenteren in de square mile, voorafgegaan door fanfares , gildes en militaire optochten, een beetje carnavalesk...doeme daar gaan mijn foto's van ST Paul's cathedral, alles was afgezet door nadar hekken en hier weeral een metersdikke rij mensenmassa.
Afbeelding
opening van de parade door de Ward Beadle
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
van l naar r de koepel van ST Paul's, het zangkoor, de queen
Een geluk dat ons vrienden er mij op wezen dat ze toegangkelijk was, door al die massa was ik niet zeker of je er binnen mocht door wat ik dacht dat het de uitgang was.
Afbeelding
het zwartboek van Paulus
In enkele woorden schitterend...ze mag de vergelijking doorstaan met de basiliek in het St Pietersplein.
Wat een contrast met buiten tijdens de doortocht van de parade, ik kon in alle rust alles bekijken en zelfs fotograferen zonder een persoon op de achtergrond als ik even zou gewacht hebben.
Bon even in de schaduw van de kathedraal een sandwich en een pintje buiten gegeten, wij hebben in geen enkele pub of restaurant in Londen met onze JR Otto binnen gemogen, no dogs inside...jammer eigenlijk, wat mij ook laat herinneren dat ik ook in de stad zelden een baasje met zijn hond heb zien wandelen.
In parken daarentegen wel, maar in Regent's Park wat ook op het programma stond dan weeral niet voor de helft, het mooiste de tuinen en de vijver hebben wij dus moeten achterlaten.
Na een lange tocht aanvankelijk naast het park kwamen wij uiteindelijk aan in Camden Town waar the Camden Market de plak zwaait...eigenlijk met of zonder die toeloop is het een allegaartje van kramen, tweedehandswinkels, kleren , schoenen, sieraden en allerlei prullaria, pittoresk dat wel , men prees daar ook instant tatoo's aan.
Skinheads, hanekammen, overjaarse rockers en...gewone toeristen overheersten hier het straatbeeld, alles liep er vredig naast elkaar en toegegeven op geen enkele moment voelden wij ons hier onveilig, eerder op ons ongemak, niet ons ding, wel een belevenis.Wie weet doolt de geest van Amy Winehouse hier nog rond.
Allerhande eetstandjes uit inheemse en exotische plaatsen prezen hier hun eetwaren, Gordon Ramsey, Carluccio en Jamie Oliver zijn hier duidelijk nog niet gepasseert, een stevige maag is hier een must.
De geboorte van de Take away moet hier gebeurd zijn...
Afbeelding
Camden Market
AfbeeldingAfbeelding
instant tatoo's en take away's
Oef! Einde van onze trip in London, ja oef omdat drie dagen eigenlijk wat weinig zijn als men zoveel mogelijk wil zien, wij komen terug ongetwijfeld....ooit over X jaar, twintig jaar was het al geleden sinds onze vorige trip hier en het blijft een boeiende wereldstad om te bezoeken.

13/11
Canterbury ligt op ongeveer een twintigtal km van Dover, wij vertrokken vroeg het is de ideale plaats om effe nog het stadje te bezoeken eer dat wij om 18h in Dover zouden inschepen.
Wij waren hier met verschillende koppels en iedereen had nog een andere bestemming in petto tegen dat wij op de plaats van afspraak elkaar terug zouden ontmoeten.
AfbeeldingAfbeelding
Canterbury cathedral
Wij wandelden door deze mooie stad bekend om haar kathedraal en het fraaie middeleeuws centrum.
Als afsluiter vonden wij uiteindelijk een pub waar hondjes welkom zijn, viel dat mee...het was er gezellig en het bier smaakte.
Afbeelding Afbeelding
vakwerkhuizen, rustplaats...
Afbeelding
We'll Meet Again!!!

Foto's

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 11 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling