CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 11:16

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Péage : Klasse 2 of klasse 3
BerichtGeplaatst: 06 aug 2014 14:40 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 12:49
Berichten: 3038
Woonplaats: Ruisbroek - Puurs
viewtopic.php?f=9&t=42069


Een MH valt meestal in categorie 2, tenzij hij hoger is dan drie meter of een MTM van meer dan 3,5 ton heeft. Voor die hoogte tellen dakkoffers, (Heki)dakluiken of satellietschotels niet mee. Ik heb een MH die minder dan 3 meter hoog is, maar door de Topbox kom hij aan zo'n 3,15 meter...

Bij het klassieke systeem was het zo dat vroeger de meeste tolhuisjes door mensen waren bemand. Die zagen een MH aankomen en rekenden categorie 2 aan. Ik heb daar raar of zelden problemen gehad dat ze categorie 3 wilden aanrekenen.

Het aantal bemande tolhuisjes zag je de laatste jaren afnemen en sinds vorig jaar zijn er bijna geen bemande tolhuisjes meer. Nu zijn het automaten waarbij je je ticketje en creditcard (of geld) in de gleuf steekt en dan kan doorrijden (na het terugnemen van je creditcard natuurlijk :smt021 ).

Die machines meten de hoogte van je voertuig en gebruiken die om je categorie te bepalen. Daardoor plaatsen die dingen mijn MH altijd in categorie 3 (met de bijhorende meerprijs van 50 à 60 % :| [-X )

Dan moet ik op de 'hulp' knop drukken en afhankelijk van het geval passen ze automatisch de categorie aan van 3 naar 2 of moet ik uitleggen dat het door die topbox komt dat ik hoger ben dan 3 meter. Nog nooit betaalde ik categorie 3. Niet leuk voor degenen die achter mij staan aan te schuiven [-X :roll: :smt014 :smt015

Het systeem van télépéage werkt op dezelfde manier. Als je hoger bent dan 3 meter, gaan de slagbomen niet open en moet je dezelfde procedure volgen die ik hierboven beschreef.

Nu heb ik er deze zomer 2 keer zware problemen mee gehad om de persoon die de hulplijn bemande ervan te overtuigen om me toch maar de juiste prijs (die van klasse 2) te laten aanrekenen.

De eerste keer was bij onze heenreis bij de uitrit in de regio Avignon diep in de nacht, zo ergens rond 3 u. De dame in kwestie wilde niet aanvaarden (geloven?) dat het door de dakkoffer was dat onze MH boven de 3 meter kwam. Volgens haar was het door de alkoof. Die discussie duurde zo ettelijke minuten voort. De dame werd bitisiger. Er hielp niets. Mijn aanbod om hem zelf te komen meten (ik had de meter bij :( ) werd weggelachen ('je ne suis pas sur place' :roll: ).

Om een lang verhaal kort te maken: die dame gaf op de duur geen antwoord meer en liet ons daar gewoon aan ons lot over: de tarief van klasse 3 betalen of blijven staan. Waarschijnlijk rekende ze erop dat die arme toerist op de duur van pure miserie toch maar zou betalen.

Nu ben ik normaal gezien de vriendelijkheid en beminnelijkheid zelve, maar als ze met mijn voeten spelen dan stopt dat ergens :smt045 .

Ik ben dus uitgestapt en ben naar die slagboom gestapt. Ik heb eerst eens voorzichtig geprobeerd. De slagboom ging met een kleine moeite omhoog 8) Hij wilde wel onmiddelijk terug naar beneden gaan, maar nog een beetje harder duwen en hij was helemaal omhoog. Ik heb teken gedaan naar mijn echtgenote en die is (onder het oog van al hun bewakingscamera's :oops: ) doorgereden onder de slagboom die ik omhoog aan het duwen was. Ik stapte terug in en we zijn doorgereden... :smt028 De slagboom was ondertussen terug naar beneden...

Bij de terugreis hebben we nog tweemaal zwaar moeten discussiëren, maar uiteindelijk hebben ze toch de prijs aangepast naar klasse 2.

Nog even herhalen dat we tot vorig jaar geen enkel probleem hebben gehad om de prijs te laten aanpassen naar de correcte prijs.

Zijn er forumleden die hetzelfde hebben meegemaakt? Of die ondervonden hebben dat ze moeilijker zijn geworden?

_________________
Tot ziens,

Jacky



Forumtips : Klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 62 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: googoobookings


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling