CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 09:42

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Met de oldtimer mh naar Corsica!
BerichtGeplaatst: 12 maart 2018 21:11 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 sep 2013 23:20
Berichten: 114
Woonplaats: Kalmthout
Heej campervrienden!

Afgelopen jaar ben ik wat inactief geweest op het forum omwille van veel heel werk en net een huisje gekocht dat volledig gerenoveerd wordt en in het algemeen dus zeer weinig tijd heb gehad..
Maar zoals elk jaar laat ik hier even een verslag zien van mijn reis die ik afgelopen zomer gemaakt heb!

Dit jaar heb ik wel mijn camper geschilderd! ik wilde hem een moderne toef geven maar wel zijn authenticiteit behouden.. daardoor heb ik gekozen voor rechte lijnen ( ouder) met blauw grijze kleuren (moderner) :)
ook achterop de blauwe lijn vanboven staat de camper zijn bouwjaar :smt045

Afbeelding

Voor de eerste keer in de campergeschiedenis waren we dit jaar (maar) met 3 vrienden onder elkaar. Niet te min was het uiteraard weer eentje om nooit te vergeten! :lol:

Dit jaar zijn we richting Corsica gereden waar we een wat meer "zon-zee-strand" vakantie gehouden hebben. Hierdoor hebben we niet heel Corsica kunnen zien aangezien we 16 dagen verlof hadden en dat we op verschillende campings wat langer zijn blijven staan dan eerst 'gepland' maar dat is nu net het leuke aan een camper en geen vaste planning hebben! Het enige wat wel op voorhand was vastgelegd was de plaats op de boot :P
Het zuiden van Corsica hebben we niet gedaan en staat dus nog op ons verlanglijstje om dit ooit nog te gaan bezoeken! :smt045

Ook dit jaar zijn we weer snachts vertrokken en hebben we de eerste dag een flink eindje gereden!
We verbleven onze eerste nacht op CAMPING MUNICIPAL**** DE MÂCON in Sancé.

De dag daarna zijn we doorgereden naar Camping L'Artaudois. Deze camping was gelegen op 15 min rijden van de haven van Toulon waar we die dag daarna de boot namen richting Île Rousse, Corsica! Onze boot vertrok s'morgens om 7h30 (6h30 inchecken) met andere woorden moesten we vrij vroeg de camping kunnen verlaten wat bij deze camping perfect kon met automatische poort om naar buiten te rijden! :D

Het laden op de boot ging vrij vlot (ze keken enkel even snel in de camper binnen en vroegen of de gas dichtgedraaid was en dan liepen ze door naar de volgende camper achter ons) en na 5 en een half uur varen kwamen we aan op Corsica!! :shock:

Na het afladen van de boot zijn we ons eerste pittoreske plaatsje gaan bezichtigen namelijk Calvi!
Afbeelding Afbeelding

Hierna zijn we verder door gereden naar Ideal Camping in Galéria.
Na onze eerste nacht te hebben doorgebracht op Corsica zijn we de pass "Calanche de Piana" gaan berijden! Dit was een zeer mooie kronkelige weg langs hooggebergte, dalen en de kust! Op sommige plaatsen was deze vrij smal en hier en daar uitkijken voor overhangende rotsblokken :D

Afbeelding Afbeelding

Na deze mooie pass zijn we verder gereden naar een camping in Ajaccio, de hoofdstad van Corsica. :)
We stonden op camping U Prunelli.
De bedoeling was dat we hier 3 nachten verbleven maar deze camping was zoooo geweldig dat we hier 5 nachten hebben doorgebracht !! :lol:

Camping:

Afbeelding Afbeelding

Ajaccio:

Fesch museum:
Afbeelding Afbeelding

Kathedraal van Ajaccio:
Afbeelding Afbeelding

Ouderlijk huis van Napoleon Bonaparte:
Afbeelding Afbeelding

Standbeeld Napoleon:
Afbeelding

Na deze bijzonder mooie hoofdstad te hebben bezocht en na het genieten op deze super camping zijn we van uit Ajaccio langs allemaal (kleine) binnen wegen met veel bochten, steigen en dalen via Quenza naar de andere kant van het eiland gereden. speciefieker naar het dorp Aléria.

Omdat ik enorm graag kleine weggetjes doe, hierbij een paar foto's :D
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Hierbij nog een kort filmpje van een gevaarlijk stuk op een smal weggetje :shock:



na deze mooie wegen gereden te hebben kwamen we aan in het dorp Aléria waar we op camping Marina D’Aleria verbleven.
Een hele fijne camping aan de zee was dit. Wat wel hard opviel was dat op deze kant van het eiland precies wel een pak meer wind stond. Maar daardoor stonden er hogere golven en zijn we dus paar keer naar de zee gegaan! :smt026

De dag na aankomst zijn we het dorpje zelf gaan bezien.
Dit is een heel klein dorpje maar heeft een rijke geschiedenis omdat Aléria de voormalige Romeinse hoofdstad van Corsica geweest is.

Museum of archaeology Gilort:
Afbeelding Afbeelding

Romeinse opgravingen:
Afbeelding

Dit was de enige slechte dag dat we gehad hebben.. zelfs eventjes een paar druppels gevoelt ! :P
Nog een laatste foto en dit is van het dorpje op een afstand.

Afbeelding

Na dit dorpje zijn we naar het volgende kleine maar prachtige dorpje gereden namelijk Corte!
Dit dorpje is boven op een berg gevestigd en zou 1 van de oudere dorpen met de oudste kerk van het eiland zijn.

we verbleven op Camping Chez Bartho. Zeker niet de luxeste maar een hele aangenaam met enorm mooi uitzicht op het oude deel van Corte!
Aan de overkant van de straat van de camping kan je via een natuurlijke uitgehakte trap helemaal de berg op wandelen richting het hoogste en oudste deel van Corte. :shock:

citadel van de 15e eeuw:
Afbeelding

in Corte is ook een museum gevestigd dat verteld over de geschiedenis en ontstaan van Corsica. Helaas mochten er geen fotos getrokken worden binnen dus dat heb ik ook gerespecteerd!
Er was buiten nog een deel van het oude kasteel dat bij het museum hoorde ne daarvan heb ik wel enkele fotos:

en ne maat die de eeuwenouden WC eens wilde uitproberen :lol:
Afbeelding Afbeelding

Place Gaffori met standbeeld van generaal Jean-Pierre Gaffori:
Afbeelding

Eglise de l'Annonciation:
Afbeelding

Chapelle Sainte Croix:
Afbeelding

Hierna zijn onze laatste dagen ingegaan voor we weer naar het vaste land moesten. We namen de boot terug van Bastia naar Savona (IT) dus de laatste dagen zijn we Bastia gaan bezichtigen!
Zeeeer mooie stad maar met een camper NERGENS parking te vinden.
Op een gegeven moment vonden we EINDELIJK een plaats waar er geen bord stond dat er geen campers mochten parkeren (al gok ik dat het niet de bedoeling was :lol: ) maar daar heb ik even mijn driving skills getoond en kon men camper netjes in de oude haven van Bastia parkeren :shock:

In de verte zie je men camper staan 8)
Afbeelding

Kathedraal van Bastia:
Afbeelding

De Saint Jean-Baptiste, de grootste kerk van heel Corsica:
Afbeelding Afbeelding

Oratoire de l’Immaculée: kapel uit 1611:
Afbeelding

Quai des Martyrs de la Libération, de levendige kade in Bastia:
Afbeelding

Na deze mooie stad te hebben bezocht hebben we nog 1 dag vrij genomen en zijn we s'avonds om 20h de boot richting Savona opgereden. het was deze keer een tocht van 11 uur varen dus om 7 uur 's morgens kwamen we terug aan op het vaste land. Hierdoor had ik een hut voorzien voor ons met 3 om de nacht door te brengen op de boot!

nog even een leuke foto hiervan van de vrienden en ik (rechts)
Afbeelding

Uiteraard zoals jaarlijkse traditie hebben we nog een bergpasje meegepikt onderweg naar huis in de Alpen!
dit keer de Agnelpas (Colle dell'Agnello) gemiddelde steigingspercentage van 8.2% en het steilste stuk heeft een helling van 14.6%. :smt026

Afbeelding

Afbeelding

na deze pas hebben we nog 1 keer overnacht en dan zijn we weer allemaal aangekomen in ons belgenlandje ! :D

het was zoals elk jaar weer een reis om nooit te vergeten! dit jaar geen panne gehad :lol: we zijn ook in september gegaan nu en het was zoooo rustig en dat vind ik wel plezant!

Nog even 1 van de mooiste fotos van mijn campertje medelen 8) :
Afbeelding

hopelijk hebben jullie weer genoten van mijn verslagje en voelen jullie je terug even oud als mij (nl 23 =P~ )

De reis volgende zomer zal terug naar Italie zijn :)

Groetjes Nick

_________________
Peugeot J5 2.5D van 1986 met Bergland opbouw


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 8 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling