CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 22:38

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rustige Campings Middellandse zee - Frankrijk - juli2019
BerichtGeplaatst: 07 jun 2019 21:12 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 07 jun 2019 20:35
Berichten: 33
* Even kort introduceren:

Sinds 2015 gaan wij met de camper weg. De eerste maal was dit nog heel onwennig en ik wist helemaal van niks, dus een camping geboekt in Argelès sur mer, dit was echt niks voor mij hele dagen animatie en druk gedoe. IK ben zelf vroeger weg gegaan om dat ik de weg heen en het vrije camperen zoveel leuker vond. Toen wel in 4 dagen heen en in 5 dagen terug gereden en op aires geslapen, die we toen nog uit een gids uit 2009 haalden. We waren toen nog 20 ers. Ondertussen hebben we nog steeds diezelfde motorhome en al heel wat reizen gedaan, nu ook met een kindje er bij, maar zelden op campings geslapen, tot vorig jaar met een kindje wat vaker de iets meer afgeschermde plaatsen opgezocht. Afgelopen week de acsi kaart gebruikt met de scherpe prijzen voor het laagseizoen,helaas beetje tegenvaller van weer en te weinig tijd om naar het zuiden te rijden. Ik gebruik ook enkel nationals of tolvrije autostrades en ben niet echt voorstander van snel naar het zuiden rijden. Onze motorhome is ook al van 99 en wil hem ook niet forceren...

Nu wilt mijn vrouw toch voor de zomer minstens 1 week tot max 10 dagen op een vaste plaats staan met voldoende faciliteiten en weerzekerheid. We hebben 3 weken vakantie in juli-augustus. Compromis sluiten dus: 10 dagen trekken, 10 dagen stilstaan.

Ik heb al 2 keer de middellandse zee gedaan met de camper en o.a. Agde,Sète,Argeles /s mer en beetje net over spaanse grens gereden. Met de wagen vroeger ook al veel aan de cote d'azur geweest van Monaco tot Cassis omdat ik altijd vakantiewerk deed in de var. Ik vraag me af of deze regio echt rustige plaatsen te bieden heeft, zelf in september stond het verkeer rond St-tropez muurvast, bovendien lijkt deze regio extreem duur? Of zie ik dingen over het hoofd en zijn er stukjes die nog niet aangetast zijn en waar je heerlijk kan staan met de camper, vlak bij zee. Ik vrees er echter voor.

Daarom terugdenkend aan de tijd toen we nog geen kind hadden en in sète waren, mij leek het toen niet zo druk daar, zelf op een parking aan het strand gestaan. 's avonds heerlijk in zee gezwommen.

Zijn er mensen die hier in de streek Marseillan/sète aangename campings kennen, vlak bij zee, winkels op fietsafstand, geen druk gedoe met animatie, gewoon rust en zee/strand ? Ik heb een gids van acsi, maar het is zo moeilijk om op basis van een gids campings te kiezen, vorige week ook al tegenvallers gehad met campings uit deze gids! Ik sta ook open voor andere kustplaatsjes in de streek, zolang het maar rustig is en niet te veel marginalen/hangjongeren


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 15 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling