CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 14:36

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe GPS gekocht....
BerichtGeplaatst: 08 aug 2018 18:58 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2011 16:35
Berichten: 192
Woonplaats: Zoutleeuw De Parel van Brabant
Gisteren heb ik een nieuwe GPS gekocht, een Garmin camper 660. Ik heb bewust voor deze gekozen en niet voor de 760 en 770 omdat die beiden een pak duurder zijn voor enkel een groter scherm en enkele functies meer, die ik toch niet zal gebruiken. Daarom de Garmin camper 660.
Mijn eerste Garmin, een nuvi 245, is naar de binaire gps hemel vertrokken, :smt059 na ongeveer 10 jaar trouwe dienst. De gps god hebbe zijn zieltje. RIP my friend.
Nooit meer een garmin dacht ik omdat het ding regelmatig zijn eigen leventje leidde en ook grapjes met mij uithaalde. Maar het ding bracht mij uiteindelijk toch naar de gekozen bestemming in samenwerking met mijn tweede gps, eentje die veel strenger is en alles live op kaart en atlas mee volgt, mijn madam. Ik ben dan mijn licht eens gaan opsteken bij de concurentie nl Mio. En ja hoor, de Mio Truck 8.... viel mij op. Maar uiteindelijk viel die toch sterk tegen.
Goede naivgatie, makelijk coordinaten ingeven dat wel. Ook de eigen POI's kunnen makkelijk ingegeven worden, maar ze terug vinden is een hele klus. Zo heb ik er een aantal data set's in gestoken, maar er geen gebruik van kunnen maken omdat ik ze niet terug vond.
Tweede min punt de baterij, dat ding moet constant aan een power bron hangen of de baterij is na 10min leeg. Dan maken ze reclame dat het een uitstekende wandel gps is. Na 10 min loop je verloren als je geen powerbank bij hebt.
Derde min punt en volgens mij het belangrijkste is dat de stem nauwelijks hoorbaar is, ook met het volume op max. Staat de muziek wat luider hoor je dat arme meisje niet meer. Nu zal ik hem als back up gebruiken voor als de garmin toch onverwacht de geest zou geven. :?
Na een beetje geklaag en gezaag (kan ik beiden goed :-D ) toch maar weer een nieuwe gekocht de Garmin camper 660. Alhoewel ik gezworen had om nooit nog een Garmin te kopen, heb ik het toch gedaan. Toen ik hem uit pakte aan zette was het precies een beetje thuiskomen, alles voelde vertrouwd aan, ook met de niewigheden in de software. Nu maar hopen dat het nieuwe speelgoed ook minstens 10 jaar meegaat. En vooral de raad opvolgen enkele forumleden ivm navigatie.

_________________
Groetjes van Marc en Linda
http://therry.uwegante.de/Windy%20W58/index.html
Te oud om te werken, te jong om te sterven, maar topfit om te reizen.
Water is pas lekker als het door een brouwerij is geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 23 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling