CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 09:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Corona Blues, juni 2020.
BerichtGeplaatst: 30 jun 2020 07:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Oud-Rekem.



Afbeelding



Beangstigend.
Hier staan we dan op de lege camperplaats van het mooiste dorp van Vlaanderen.
Gisteren 7 juni toegekomen om de 22e overnachting van het jaar 2020 te mogen beleven.
Een dag eerder weg dan toegelaten maar volkomen legaal, vanaf middernacht mogen we ergens verblijven...



Afbeelding



Drie maanden van inactiviteit en verplicht thuisblijven heeft gevolgen gehad.
Onze mobie zou letterlijk een facelift gekregen hebben maar dit stellen we nu een jaartje uit.
Een herspoten motorkap dient zich aan, nieuwe verduisteringen, de front kastjes zouden een kleurtje krijgen...
De routine is er zelfs uit.
Het laden van de Adria vergde uren tijd.
' We zijn iets vergeten Liliane, ik voel da '.



Afbeelding



Het veilig gevoel is ook weg, straks worden we beroofd...
We laten de motorhome achter op de lege parking aan het kanaal voor een deugddoende wandeling in een stukje natuurgebied dat zich tussen het kasteel en het kanaal uitstrekt.
Babbelen en plannen maken tijdens de wandeling.
Vroeger deden we dat net voor het slapen in bed, toekomstplannen bespreken...
Nu is het tijdens de wandeling, zodra ik 's avonds op mijn zetel zit ben ik al ingedommeld en valt er niets te bespreken.
' Zie je wel, mijn agenda vergeten Liliane! '
Er valt niets te noteren er is niets gepland, enkel tijdig terug om de kinderen en kleinkinderen in het weekend te mogen ontvangen na maanden fysieke afstand!



Afbeelding



Dit uitstapje is een kleine test van een viertal dagen.
Onze nieuwe elektrische fietsen in en uitladen, met of zonder display, batterijen alleszins uit het frame, wel of niet de fietstassen eraan laten.
De routine moet opgebouwd worden.


Even over de grens.



Afbeelding



Mag nog niet uiteraard en wat niet mag trekt aan...hoe zou het bij de losbandige buren aan toe gaan?
Richting Maastricht via Smeermaas en terug via Lanaken.
Zouden we durven?
Voor we het wisten fietsten we Maastricht binnen via de alom bekende fietsknooppunten.
Stiekem reden we door het centrum van Maastricht, de bezetting van de terrasjes aan het Vrijthof leek ons te zeer op een orgie...bangelijk!
De schrik zit er bij ons nog in, onterecht eigenlijk, de overdreven angst zit enkel nog in ons hoofd.
We besluiten om geen terrasje aan te doen.
Mag niet de mensen zouden ons herkennen en met de vinger wijzen.
Een week geduld eer we naar het buitenland mogen!



Afbeelding



Onze eerste test met de nieuwe electrische fietsen over de grens verliep vlekkeloos.
Je kan ermee de grens over, ze doen wat ze moeten doen, ondersteuning geven.
Zelfs bij een snelheid van meer dan 45km/h blijven ze stabiel.
Bergaf getest aan het kanaal bij het naderen van Lanaken.
Als een speer rechtdoor, dit terzijde maar het geeft een goed gevoel.
Enkel het schakelen, mijn fiets moet wat geregeld worden, een item om niet te vergeten.
Liliane haar fiets doet het vlekkeloos, enkel de hoogte van het zadel is tijdens deze uitstap een paar keren aangepast.
Het stuur misschien nog?
Daar dienen deze uitstapjes voor...
Het laden van de fietsen verloopt al vlotter, we doen het bijna automatisch, dat wil zeggen zonder een woord te wisselen.



Te druk, we verkassen naar Dilsen-Stokkem.



Afbeelding



Net zoals in Rekem, dat ondertussen volzet is, zijn we hier de eersten die toekomen.
We staan op het podium en het is feest in het dorp van de mandenvlechters, de café's zijn namelijk vandaag 8 juni voor het eerst terug open.
Big deal zou je denken.
Na maanden abstinentie...



Afbeelding



De foto gaat viraal op de social media, het klopt, geen Limburgs biertje en ik krijg meteen verwijten toegeslingerd.
Het was te sterk.
Maar alles volgens de regels, de tafel werd ontsmet, op een veilige afstand van de anderen...
Een memorabele dag, erg hé, blij zijn dat een café open is?
De onderlinge gedachte dat we meer mogen is de reden eigenlijk, we mogen al iets meer.
Alhoewel we nog geen vrienden hebben ontmoet en overal afstand hielden met alles en iedereen voelt dit een beetje aan als een beloning.
Vasthouden!



Afbeelding



Als afsluiter van de dag, een korte wandeling op het Natuurgebied Negenoord.
Genieten van het zicht op meerkoeten en hun kuikens, zwanen en paarden.
We trekken ons terug in de kleine ruimte van onze Adria, de truma bromt zachtjes, de warmte valt als een dekentje over ons heen.
'Morgen een fietstochtje naar Sittard Liliane?'
Geen antwoord, we sukkelen in slaap.



Bijna vergeten ''hoe schoon het hier wel is"!



De knooppunten zijn genoteerd om vandaag Sittard aan te doen.
Tweemaal met een veerpontje over de Maas, dwars door velden op autoluwe fietspaden.
Het fietsen gaat ons goed af.
Voor de fun eerst naar het ''Schoonste hoekje van Limburg'' gaan kijken.
Bij het Beau Sejour aan de brug naast Café du Pont en het doodlopend kanaal tussen fietsknooppunt 48 en 55 moet je even stilstaan.
In combinatie met de strook naast het kanaal met zicht op de schachten van Eisden, het kruinenpad en via Vucht terug naast de Maas is dit het summum.
Ondertussen gaat het testen van de fietsen vlotjes, ze zijn geruisloos, de ondersteuning verloopt zonder schokkerig gevoel, op het display verschijnt zelfs wanneer te schakelen.
We zijn enthousiast en tevreden, we vieren dit met een Omer op de Markt in Sittard.
Aanmelden bij de ober, handen ontsmetten, vrijstaand tafeltje wordt toegewezen.
Veilig zoals het hoort.



Afbeelding



'De camperplaats is nog niet open! Van mij mag dat...'



Zegt de uitbater van de cafetaria aan de sporthal te Neeroeteren.
'Hoezo? Alles is vrijgegeven, zelfs de campings zijn open vanaf de maandag.' Zeg ik terug.
'How, ik heb nog geen bericht gehad van de gemeente, maar van mij mag dat!
Ik probeer hem uit te leggen dat het vanaf nu toegestaan is maar ik krijg de indruk dat men zich daar niet al te veel van aantrekt.
We zijn een vergeten groep...hopeloos!
Derde keer dat we een lege camperplaats aandoen, vreemd.



Afbeelding



47-45-26-24-25-27-28-13-12-13-47 zijn de knooppunten van misschien wel de mooiste rit tijdens deze testweek.
Dwars door bossen en weilanden tot aan de Maas.
Een verfrissing kan je dan nemen bij De Beurs op de Marktplein te Maaseik met zicht op de Gebroeders Van Eyck.



Afbeelding



Wijngaarden kan je bewonderen in Aldeneik, niet vergeten een rondje te doen rond het kerkje van de Sint Annakerk en het interieur te bewonderen.
Ergens voorbij de Maasplassen richting Tongerlo kom je daar ook een van de vele veldjes tegen...



Afbeelding



One trip a day keeps de Corona away. Als laatste een favoriet!



Verbazingwekkend is er nog plaats in Neerpelt aan het kanaal, zelfs keuzemogelijkheid!
Hier naartoe gekomen om onze propaantank te kunnen vullen eer we naar huis gaan.
Volgende week mogen we over de grenzen heen...eerst de familie ontvangen.
Waar naartoe is de vraag.
Radio Kootwijk en Het Park de Hoge Veluwe staan op het verlanglijstje samen met nog eens een rondje Lauwersmeer.
Er zijn zelfs enkele bestemmingen in Duitsland maar de restricties en enkele opflakkeringen van Covid-19 doet ons twijfelen.



Afbeelding



Donderdag is marktdag in Valkenswaard, we omzeilen de grens blokkering zoals iedereen, naast het blok cement en de omgekieperde zandberg zijn er fietssporen.
Als Liliane dit ziet vertelt ze mij hoe ze vroeger boter over de grens smokkelde met haar mama.
De misdadigers!
We fietsen naast de marktlocatie, er is te veel volk, iedereen loopt door elkaar heen.
We vertrouwen het niet en keren terug.
Ik hoef niet meer om te kijken tijdens het fietsen, het zinnetje: 'Ben je er nog? ' hoeft niet meer.
Liliane plakt achter mij aan, ze schakelt nagenoeg op hetzelfde moment als ik, intuitief?
Het display toont haar wanneer...ze is ne krak!



Afbeelding



Afbeelding



Bedankt voor het lezen,
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 11 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling