CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 22:50

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zelfbouw Peugeot Boxer L4H2
BerichtGeplaatst: 28 jun 2022 23:28 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:15
Berichten: 7
Woonplaats: Beerse
Beste forumleden ,

even voorstellen en de situatie schetsen :

ik heb 6 jaar een camper gehad , alkoof van 7 meter , en onlangs verkocht wegens te groot voor mij als alleenstaande .
Mijn planning is nu om een ( onlangs aangekochte ) Peugeot Boxer van 2018 L4H2 om te bouwen naar een camper , maar deze wel niet als zodanig in te schrijven .
Deze blijft dus ingeschreven als lichte vracht .
Ondertussen informatie ingewonnen bij een keuringsstation betreffende enkele zaken zoals :
Mag een dakluik eigenhandig geplaatst worden ? Ja , maar enkel bij vlakke egale daken ( welke bij dus niet het geval is :( )
Mag het tussenschot verwijderd worden als de dubbele zetel blijft staan ? Ja
Mogen verluchtingsroosters geplaatst worden ? Ja , maar geen verstevigingsbalken onderbreken ( geld tevens voor het dakluik trouwens )
Mag een invoerstekker voor elektriciteit geplaatst worden ? Ja , maar geen verstevigingsbalken onderbreken
In de laadruimte is het vrij om één en ander te plaatsen om er als dusdanig mee te kamperen .
Wat betreft het dakluik is het wel een kleine domper dus , maar goed , wat moet dat moet om later geen problemen te krijgen . Hier dus mijn vraag over : welke weg hier volgen en waar kan ik hier voor terecht zonder dat ze me een poot uitrukken , want dit moet gehomologeerd worden , en ook hier is de vraag waar ik daarvoor terecht kan en welke weg te volgen .
Wat de rest betreft ben ik er min of meer uit ( denk ik , en dus zijn alle opmerkingen en voorstellen welkom )
Na de ontdreuningsplaten komt er rondom als isolatie Armaflex 19mm .
De stroomvoorziening betreft 2 Lithium deep cycle batterijen van 12V 170Ah die in serie komen te staan om een keramische kookplaat met 2 kookzone's en microgolf te voorzien van stroom ( ben niet zo voor gas ...... )
Omvormer DC 24V / AC 230V 6000W zuivere sinus
Diesel standkachel 5 Kw
Koelkast ( nog te bepalen )
Op het dak komen 2 zonnepanelen om dus offroad te kunnen blijven ( nog te bepalen welke en hoe )
Verlichting LED
Kleine watertanks ( +/- 50 L denk ik ) in keukenblok van 110 op 60 cm
Vast bed van 187 x 160 ( ik lig graag ruim :D )
Zitplaats zowel links als rechts voor bed
Daarnaast koelkast en hoge kast .
Een aparte ruimte voor de Porta Potti 565P , deze ruimte komt achter bestuurder en is 60 x 60 , met een deur die bestaat uit twee delen , welke kan uitgeklapt worden en aan andere kant een uitschuifbare wand . Hierdoor kan de WC ruimte verdubbeld worden en 's vonds kan de uitklapdeur dienen als wand waardoor je de achterste ruimte afsluit van bestuurdersruimte .
De start van dit project laat nog even op zich wachten omdat het aangekochte voertuig een kapotte versnellingsbak heeft , een volledig nazicht van de mechanische delen , distributieriem enz. Tevens zijn er enkele herstellingen nodig aan de carrosserie ....
Ik hoop tegen volgend jaar er gebruik van te maken , dus de planning is niet zo strak .

Vriendelijke groeten ,

Max


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 21 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AdsBot [Google]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling